poppys Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Er det noen som har fått målt jern i blodet?Jeg ba om å få d målt for 14 dager siden,og når jeg nå var innom legekontoret for noe annet,sa hun på laben at det var lavt hos meg.Ble målt til 6. Har googlet litt og finner ut at hvis man har under 10 blir det regnet som tomme jernlager.Spurte jordmor i dag,men hun sa at det skulle ligge fra 6 og oppover.Legen er selvfølgelig borte. Blir litt småforvirret her:-) Noen som har peiling??
Voyeur Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Er det ferrtin du snakker om, altså jernlageret, eller blodprosenten? Hvis det er jernlageret ditt som er 6, så er det veldig lavt. 6 som blodprosent er jo også lavt, det burde jo ikke være under 10 når en er gravid. Hvis du har høyt jernlager, kan det være grunnen til at jordmoren din ikke er så bekymret, men hvis du er mye trøtt og slapp, så ville jeg ha begynt å ta jerntilskudd. Lenge til legen din kommer tilbake?
bokormPåOvertid Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg ble målt til 8 (ferritin) og fikk beskjed om at det ikke var farlig, men kunne begynne å ta floradix, som man får kjøpt i dagligvareforretninger. Ble kvitt "restless legs" og fikk mer energi, så for meg hjalp det veldig. Legen hadde visst om resultatet på jernprøven i et par måneder (hvor jeg knapt hadde sovet pga de urolige beina), men fikk ikke opplyst om nivået før jeg spurte selv på en kontroll ca uke 36.
poppys Skrevet 24. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2010 blodprosenten er fin på 11,4.Det er jernlageret i blodet det er snakk om:-) Legen er nå på ferie,så kommer det ny lege fra 1.sept(tror det er 3. på kort tid:-),så jeg har egentlig gått mest til jordmor pga håpløs legesituasjon:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå