Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Reagerer på enkelte ting i barnehagen. Kan lage en liten liste; - Idag hentet pappan henne. Hun satt mutters alene i sandkassen mens den voksne snakket med en annen voksen. Mini hadde imgen votter på, det blåste masse og hun var iskald Ullbuksen jeg sendte med for et par dager siden var det hull i på begge knærne. ( Sånt kan jo fort skje da egentlig). I tillegg var hun veldig skitten rundt munnen, så regner med hun hadde spist sand! - De lar henne sove veldig lenge, om ikke vi sier ifra ( 3 timer på det meste, hun er 19 mnd så synes det er unødvendig siden det går utover nattesøvn) - Små ettåringer på avdelingen er innimellom alene på lekerommet når hun blir hentet mens den voksne er oppe el. - Når det er sagt så hender det ofte det kun er EN voksen på ti unger ved hentetid, fem av de er ettåringer. 10 unger totalt i barnehagen, en på hver avd. Nå skal de tom utvide avd med enda 5 unger.. - En dag satt han ene med laptopen ved leveringstid mens ungene lekte. - De lar barna være ute uten jakke og lue når det er litt sol, men en del vind i tillegg.. Kanskje vi overreagerer litt, eller? Synes noe er bagateller. Men enkelte ting slik som at barna må ha votter og lue på når det blåser kald vind er da ganske opplagt? Eller ikke la de sitte alene når de voksne ikke ser de? Vi bytter bhg snart, og er egentlig ganske glad for det.. Er veldig dårlig å si ifra om slike ting :/
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Si fra! Jeg hadde reagert på alt du skriver!
Gjest Kira06 Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg hadde nok også sagt i fra hvis det var noe som plagde meg. Mye bedre å ta opp problemene enn å gå og bekymre seg. Men kanskje greit å be om en samtale med lederen, og ta det opp på en pen måte. Og selvsagt overreagerer vi mødre uansett:) Jeg har snakket med barnehagen til vesla ang både soving og det å spise sand. Vi har jo bleier FULLE av sand hver eneste dag, og hun blir jo så sår av det stakkars. Men ikke lett å følge med på disse små hvert sekund. Uansett, snakk med barnehagen du. Er så kjedelig å gå og tenke på slike ting når man er på jobb. Og utrolig dumt hvis barnet ditt blir sykt fordi hun ikke har på seg lue eller jakke!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Det var nesten som jeg skulle skrevet innlegget selv.. jeg skal ta det med dem..
Underveis --> Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Det er mulig jeg er en litt for avslappet mamma, men jeg må si at jeg smiler litt jeg når poden har bleia full av sand. Da har han sikkert hatt det fortreffelig artig! Nå er han en varm unge, så det er sjelden han fryser. Å bli kald på hendene, det tåler han. Går ikke jeg med lue, så trenger ikke han lue. Sovetid i barnehagen kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Han sover det han sover, og er knirkefri å legge hver eneste kveld. Barn er forskjellige! Med mindre du sier ifra hvordan du vil ha det, så kan du heller ikke forvente at de ansatte gjør noe annet enn det de synes er nødvendig. Dersom de mener det ikke er for kaldt, så tar de ikke på de luer. Tror ikke jeg har brukt lue på poden siden tidlig mai jeg. Hvor i landet bor du forresten? Når det gjelder få ansatte, så kan jeg støtte den, men det er nok slik i mange barnehager, også vår. Dersom en unge må skifte bleie, så må man gå fra resten. Må man hente noe et annet sted, så må man nødvendigvis gå ifra de. Man får stole på at miljøet barna er i er så godt tilpasset at det ikke skjer noe alvorlig på den korte stunden de er borte.
Mia29 Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 At det er manglende tilstedeværelse både av fysisk og psykisk art ville jeg også reagert på. Manglende lue og slikt er jeg mer usikker på. Har en ullgenser liggende og har tatt med en lue siden jeg ble bedt om å gjøre det, men votter har vi ikke tatt med og ikke skjønner jeg at hun trenger den lua enda. Vi er nok litt forskjellige når det gjelder meninger om påkledning, og det gjelder jo for de som jobber i barnehgen også. Du skriver ikke hvor du bor, temperatur og vind varierer jo selvfølgelig her i landet. Men det aller beste er å si i fra. synes du minsten er kald når du henter, så be dem om å ta på mere klær. Gjør det evt. litt overtydelig med hva slags klær du leverer i og hva du legger frem i hylla. Hva sand angår er jeg ikke så bekymret for det. Sand smaker tydeligvis veldig godt når man er liten. Barnehagen vår har unnskyldt seg flere ganger og sagt hun har spist sand. Men nøye påpekt at det er ren og ny sand i barnehagen. At sand kan være ren synes jeg er litt morro, mulig den er fri for kattebæsj og slikt, men hun ser da ut som et møkkete rampetroll hver eneste dag når vi henter. gjør ingenting synes jeg. Det er en del av oppveksten. Men nå skal det sies at jeg opplever at de voksne er veldig tilstedeværende i vår barnehage til tross for mange ett-åringer. de er ikke noe unormalt godt bemannet eller slikt, men de later til å være der med hele seg når de er der. (Ikke kaffeslabras med et halvt øye til ungene.) Det gjør selvfølgelig atjeg blir mer fornøyd med barnehagen, og da henger man seg sikkert ikke så lett opp i bagateller heller. Håper den nye barnehagen stiller mer til forventningene deres )
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Takker for svar Synes det er en fin barnehage ellers, de ansatte er hyggelige osv. Og vesla er "sjef" på avdelinger der borte. Hehe. Vi bor oppi nord, så her er det litt kaldt gitt.. Her om dagen var det dugg på bilvinduene og iskaldt ute når vi kjørte til bhg, men så ble det litt mer sol utover dagen. Akkurat det her med sandspising er ikke såå farlig da, hun er faktisk blitt flinkere å ikke spise absolutt alt hun kommer over om man sier ifra. Sand i skoene og i bleia hører vel med. Fikk beskjed igår om at vesla er kommet inn i en annen bhg rett utfor døra til den nye leiligheten vår, så gleder oss jo til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå