Gå til innhold

Hva kan det bety at jeg får sånne strekk-følelser i livmoren av og til??

Anbefalte innlegg

Er på rd 8. Litt uggen av og til, men det er nok pga hcg-støtten (satte en sprøyte i går).

Kjenner nå stadig oftere at livmoren blir litt strekt i. Dette er hvis jeg anspenner meg litt, f.eks vrir meg eller bøyer meg litt sånn at jeg strammer bukmuskelaturen. Synes at dette er noe helt annet enn mensenmurringer, som jeg nesten ikke kjenner noe til. Det har jeg gjort på mine 2 forrige forsøk, før blødningen som startet på rd 9 på første forsøk og rd 6 på 2.

Ellers kjenner jeg det litt bak i ryggen også. Når jeg har mensen kan jeg få ganske vondt på samme sted, men nå kjenner jeg det bare litt av og til.

Har vært ganske god på å ikke kjenne så mye etter denne gangen, men dette er litt nytt. Bruker jo litt andre medisiner denne gangen: blodfortynnende, prednisolon og progestan.

Noen som har kjent noe slikt?

Fortsetter under...

Hei Håpefull!

Kan ikke svare på det du spør om desverre... annet enn å si at jeg virkelig håper det er et godt tegn:)

Men vil gjerne spørre deg om noe. Jeg skal også gå på prednisolon og blodfortynnende, samt progestan denne gangen:) Men lurer på også på å spørre om jeg kan få hcg støtte. Gjør denne slik at du ikke får mensen? Eller virker den ikke inn på det? Vet den skal "narre" kroppen til å tro at den er gravid... har på mine 2 ferskforsøk fått mensen allerede på rd 10. Tenkte kanskje hcg støtte hadde gjort meg litt mindre "stresset"....

masse masse lykke!! Håper det blir positiv blodprøve om noen dager:)

Klem

Hei, håpefull.

Det kan dessverre bety alt og ingenting. Det er det som er så vanskelig i denne prosessen. Det kan være en indikator på at noe har festet seg, og at livmoren er i ferd med å tilpasse seg til det. Det kan også godt bare være et resultat av medisineringen og den andre behandlingen du har vært gjennom.

Jeg har hatt sånne strekninger ved alle forsøkene mine, uavhengig av hvordan det ble med resultatene.

Lykke til - håper det er fordi spiren har satt seg godt fast!

Hei håpefull, lenge siden!!

Ser du er på rg 8 allerede!! Så spennende!

Kjenner til de sypt su skriver. Jeg fikk "strekk" følelse i tillegg til at jeg fikk vondt/ ømt i skambenet. Dette merket jeg før jeg visste at jeg var gravid. Det var helt nytt og tenkte mye på det uten å faktisk gjøre noe med det. det du merker kan som de andre har skrevet være alt og ingenting, virkelig. Kan være bivirkninger og det være DE SMÅ som klorer seg fest :) Vi håper på det siste!!!!!!!!!!!!!!! Jeg merket veldig mye veldig tidlig i graviditeten. Det har roet seg nå, veldig av og på. Må fortell også at jeg fikk høre hjertelyd til "knotten". Snart er det din tur og vi satser på dobbel glede for din del!!!

Sender mange klemmer og støv ****** :)

Hei "vår tur?"

Synes absolutt at du skal spørre om å få hcg-støtte, så kan de ihvertfall vurdere det.

Har også tidligere hørt at støtten skal lure kroppen til å tro at den er gravid, men nå har jeg blitt fortalt av Pors at det den egentlig gjør er å få eggposene/foliklene til å produsere mer progesteron. Om det går ut på det samme, vet jeg ikke. Jeg har fått det denne gangen siden jeg har fått blødning såpass tidlig på de andre forsøkene.

Hvor mye hcg-støtten kan forskyve en mens, sammenlignet med annen progesteron, vet jeg heller ikke. Skulle jeg gjerne likt og visst, da ;-) Men det virker som det skal litt til for å forskyve noe mens her i gården.

Hvis jeg ikke får blødning i morgen, blir det ny rekord, og forhåpentligvis er det positivt ;-)

Hva har du brukt som progesteron-støtte før? Jeg brukte Crinone. For meg ble det å gå fra Crinone til Progestan, som å komme fra helvette til himmelen :-D Håper du blir like fornøyd ;-)

Lykke til!!!

Hei MK73 og lillehare :-)

Er så utrolig hyggelig at du titter innom en gang imellom, lillehare!! Hyggelig å høre at alt står bra til og griper tak i alt støv ;-)

Tenkte meg kanskje det, at dette kan bety alt og ingenting ;-S

Har trent mye i forkant av dette forsøket, og kommet i ganske så god form. Etter innsettet har jeg tatt det mye mer med ro og bare brukt ellipsimaskin, en halv time, 3 ganger i uka, og trent bittelitt styrke etterpå. Var på trening nå i ettermiddag, og ble kjempekvalm da jeg var ferdig. Ble helt skjelven og måtte sette meg. Går bedre nå, men henger litt i.

Merkelige greier som skjer med kroppen nå, uansett hva det måtte være ;-)

Nå begynner jeg å merke at det går lengre tid fra innsettet til jeg får noe svar. Kommer jo ikke til å vite noe sikkert før onsdag neste uke. Skal prøve å ta en dag av gangen, og hver blødningsfrie er en lykke ;-)

Annonse

Du har en bra plan, hver dag uten blødning er et godt tegn. Håper dette går fint for dere for du har virkelig fortjent synes jeg!!! Nå er det din tur!! Bare ikke overanstreng deg da. Fikk beskjed på Aleris at jeg ikke skulle trene kondisjon, bare gå 45 min hver dag. Men alt er individuelt og alle leger mener forskjellig....

Men strekk følelse gir meg fryd følelse på at dette skal gå fint!! Ta vare på deg selv og de små eggene dine :)

Kankje den strekk følelsen er et tegn på klekking??? :) Åhhh, jeg er super spent på dine vegne!!!

Kanskje det sier klekk, klekk der inne nå ;-)

Jeg tar det ganske så pent på ellipsimaskinen, altså. Kan ikke kalle det for kondisjonstrening. Blir nok det samme som å gå tur i moderat tempo. Bruker et program som ber meg ha en puls på 149. Blir knapt anpusten ;-)

Takk for gode tanker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...