Gå til innhold

Noen andre her som holder til på St.Olavs som har flere timers reise?

Anbefalte innlegg

Snakket med St. Olavs i dag. Virket som om vi må kjøre oppover for hver ul vi skal på pluss utak og insett... vi har 6 timers kjøretur en veg. er det ikke vanlig å gi sykemelding da mens man holder på med ul og sånn. fikk vite at jeg kanskje må ha 2 til 3 ul . med 2 dagers mellomrom, da er det uaktuelt for oss å kjøre 3 til 4 ganger til tr. hjem på en uke... blir jo 12 timer i bilen på en dag... Fikk bare beskjed om at vi får dekket det. men hallo... |Hva har dere fått beskjed om...

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg kom hjem ifra Trondheim igår med ett gullegg :) Vi reiste opp og ned til første ultralyd forrige helg å lå over på hotell 1 natt. Reiste ned igjen,var hjemme i 2 netter og reiste opp på 2 ultralyd på mandag,fikk time litt utpå dagen og var på hotell i 4 netter til da hadde vi uttak og innsett i løpet av de dagene. Vi har 40 mil å kjøre.

Det er sjelden tror jeg at det blir mer enn 2 ultralyder.

En blir litt sliten av all kjøringen men jeg synes at dette har fungert best for oss.

vi har holdt til på st.olav med 40 mil hver vei.. ca 6 timer.. I fjor så fikk vi dekket absolut alt. hotel ,overnattinger, kjøring, mat etc.. vi hadde en bomtur i juni. ( jeg hadde ingen egg). men det fant de ut først etter 9 el 10 ul. og vi kjørte opp for hver gang, sov 1 natt og reise hjem. hadde time ca hver 3 dag og noen ganger annenhver dag. i sept så fikk vi satt inn 1 egg. og fikk dekket alt.

men så kom det nye regler 1 oktober i fjor.

Vi hadde fryseforsøk i april i år. og da hadde vi ul på lillehammersykehus så reiste vi opp for å sette inn egg. Da fikk vi kun dekket kjøring tur/retur og 180 kr i mat. De trekte en egenandel på 400 kr hver vei. overnatting dekket de ikke pga at vi bodde for nærme.. (HALLO...!! ) og det ble ikke dekket at vi samboern var med. det var ikke nødvendig.. Jeg satt seriøst og lo da jeg fikk brevet om hva jeg fikk dekket og hvorfor enkelte ting ikke ble dekket.

Vi satte inn et egg nå 13 august og da kjørt vi tur/retur samme dag. reiste kl 05 om morgnen, hadde time kl 12.40.. og da orker man liksom ikke å sette seg rett i bilen for å dure hjem igjen med en gang. tok en tur i byen og spiste og slappet av litt. var hjemme igjen kl 22.30 om kvelden. og da var jeg utslitt... så jeg syns det er umenneskelig at man ikke får dekket mer enn tur/retur.. dette er jo ved innsetting, så jeg vet ikke hvordan det er med ul da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...