Gå til innhold

Ferie og forsøk!

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar dette egentlig med et forsøk fra nesespray til sprøyter og uttak/innsett?

Tror ullevål setter opp alle sine pasienter på langt regime, så jeg vil tippe 8 uker på medisiner!?

Hvor ofte er man inn til legen for å sjekke på ul og div?

Går det ann å tenke på noe som helst ferie i den tiden? Eller blir det lege besøk hver uke?

Sorry teite spm!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142236904-ferie-og-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du!

Ved mine forsøk ved Ullevål hadde jeg typisk 5-6 uker fra oppstart medisiner og til uttak, dvs totalt 7-8 uker med medisinering (dvs fra oppstart til test).

Ved andre klinikker, spesielt de private, går det ofte noe fortere, pga kortere tid på spray.

Ved mitt første forsøk var jeg inne for å sjekke at jeg var nedregulert før jeg startet på sprøyter. Ved de andre forsøkene ved Ullevål ble det ikke gjort, de antok nok bare at jeg responderte som forventet ettersom jeg gjorde det første gang. Så er det alltid ny UL etter et visst antall dager på sprøyter, typisk 7-10 dager. Dersom man da er klar for uttak går man videre, dersom eggene fortsatt er for små må man stimuleres noen dager til, og da blir det en ny UL 2-3 dager senere.

Du bør ikke planlegge lengre reiser i tiden etter at du starter med stimulering, for da vet du ikke mye om akkurat når de forskjellige stegene vil finne sted.

Dersom du ikke skal sjekke om du er nedregulert kan du være på reise frem til første UL etter sprøytestart, men jeg ville ikke reist veldig langt av gårde, og heller ikke til steder der helsetjenenesten er dårligere enn her hjemme. Etter første UL etter sprøytestart ville jeg i hovedsak planlagt å holde meg hjemme.

..og du, det finnes ikke teite spørsmål! Det er mye å lure på i disse prosessene, og det er bare å spørre. Her finnes det mye kompetanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...