3høstjenter Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Lurer meg inn her litt, om det er noen som har født på kk i Bergen og har erfaringer å dele. Var på besøk der hos en venninne for noen uker siden, hun lå på barsel. Fikk litt "noia" da jeg kom inn der. Det virket så sykehusaktig, rommet virket gammelt og slitt. Hun lå på tomannsrom, og toalettet var ute på gangen. Mulig det er meg som er kritisk, men vi lever da virkelig i et av verdens rikeste land, det må da være mulig å ha det litt mer moderne og koselig.
benelen Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg fødte på storken på kk nå i sommer. De pusser opp bygget nå og siden alt ikke er tatt ennå vil noen rom fortsatt være slitt, men slik jeg forsto det så var de fleste fødestuene pusset opp og fine. Den vi var på var hvertfall veldig fin. Rommet derimot var gammelt og slitt, men det brydde jeg meg overhode ikke noe om der og da! Var på tomannsrom jeg og, men siden vi var med i det programmet om å reise hjem innen 24 timer så fikk min samboer også være der. Det var veldig herlig. Vi hadde eget bad på rommet og jeg var ikke utenfor døren før vi skulle reise hjem. Personalet var VELDIG hyggelig og jeg trivdes meget godt!
Romeren Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 På barselavdelingen var det gammelt og slitt, men du: Du kommer ikke til å bry deg i det hele tatt med dét når du har et lite nurk i hendene som du skal bli kjent med... Det er den beste tiden i verden, uansett hvor du er hen!
Gjest Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Jeg fødte på kk i slutten av mai. Hadde en fantastisk jordmor som hjalp meg godt gjennom fødselen. Etterpå fikk vi enerom med flott bad, sånn at pappaen kunne være med oss hele tiden. Det var utrolig godt. Jeg synes at de som jobber der gjør en fantastisk jobb, de er blide, hyggelige og hjelpsomme. Men de er veldig opptatt av at mor og barn skal ha ro, så de forstyrrer minst mulig. Jeg hang i den røde tråden hele tiden hver gang jeg lurte på noe, alt fra bleieskift, bading, amming, klesskifte, osv, uansett når det var på døgnet....og de var like blide og hyggelige uansett. Så det vil jeg anbefale til alle som skal på kk, spør om hjelp hvis du lurer på noe, trenger noe eller noe annet. Det er derfor de er der! Og det gjorde meg veldig mye tryggere som førstegangsmor da vi forlot sykehuset.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg fødte der i september og har dessverre dårlige erfaringer. En lang fødsel der jeg ble ignorert, påtvunget ting som ikke var medisinsk nødvendig, og så har de mange regler som ingen andre sykehus i Norge har. På barsel hadde de dårlig tid, ingen hadde tid til å snakke med meg om hvorfor det gikk som det gikk, hadde ikke engang utskrivningssamtale fordi de ikke hadde tid. Jeg kjenner flere med samme erfaring, og vi skal alle til Voss neste gang.Min mann vil aldri mere dit heller...KK er sikkert helt fint så lenge en har en normal fødsel og en normal barseltid, men straks noe ikke er etter boken så er det ikke stedet å være.
Vimse + gullene Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 fødte på kk tidligere i år. Det jeg husker fra fødestuen så veldig ok ut. Bad på rommet og greier. Lå på barsel 2, som har sett sine bedre dager. Jeg lå laangt fra toalettene, som er gamle og ikke så fine. En dag gikk de tett, og vann og blodig papir lå utover gulvet. Herlig! Det meg toalettene var i grunn det verste. Ellers var de som jobbet der greie nok, og rommet ok. De driver og pusser opp, spes på storken har jeg forstått, kan jo prøve deg der!
hjerterom Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Det er virkelig gamle farger og slitne rom, og ikke alle har bad på rommet. Jeg lå på tre forskjellige rom på to dager, fikk aldri ro, før jeg ble flyttet igjen. Badene på rommene er helt ok, men i og med at man føler seg ganske ekkel, svett (det er varmt på KK!!!), man blør og har vondt, hadde det kanskje føltes litt bedre hvis badene var litt mer delikate i hvert fall. Men det som jeg reagerte mest på var hvordan personalet var. Som førstegangsmamma hadde jeg mange spørsmål og slet mye med ammingen. Alle hadde forskjellige meninger om hva som skulle fungere best, ingen gav samme råd. Fikk flere ganger spørsmål fra personalet som "hvorfor gjør du sånn?", og måtte jo bare svare som sant var at den forrige som hadde vært innom hadde bedt meg om å gjøre slik. Det var noen pyton dager der, og selv om jeg egentlig ikke følte meg klar for å dra hjem pga jeg hadde vondt, var det likevel en lettelse da jeg kunne dra hjem og få litt ro. Kommer nok til å føde på KK igjen neste gang og, for det er for langt å dra til Voss, men neste gang er jeg i hvert fall ikke helt fersk. Forhåpentligvis er jeg litt klar i toppen når jeg er der, og kan stole litt på hva jeg selv føler er rett.
♥* attpåklatten-gutt♥* -09 Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Etter to vanskelige sete- fødsler på KK og en grusom barseltid på Haukeland, bestemte vi oss for at 3 mann skulle fødes på Voss. Å for en forskjell det var, snakk om å bli godt tatt vare på... På Voss hadde de finere og mer moderne fødestuer, fantastisk dyktige jordmødre som virkelig kan og brenner for jobben sin...Hadde en fantastisk ny setefødsel med en super jordmor. Alle får enerom meg eget bad og far kan bo der så lenge han vill...Vi fikk beskjed om at vi bare kunne bli så lenge vi ønsket, var der i 4 dager selv om dette var 3 mann... Jeg har alltid hatt raske fødsler ca 2 timer fra første ri til overstått fødsel, men hadde allikevel ikke noe problem og sette meg i bilen og kjøre fra Fana og opp... Voss anbefales på det varmeste...
samuraibeibi Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Jeg kjenner ikke KK, men har hatt to fantastiske fødsler og etterpå-tid på Storken. Har bare superlativer å si om denne avdelingen.
Abracadabra Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 jeg fødte på KK første gang i 2006, laaaang fødsel, huff...men utenom den siste jordmoren som jeg ikke kom overens med synes jeg både lokaler og personale var helt topp. da bodde vi på pasienthotellet etterpå, det er SÅ SYND at det tibudet er vekke!! i fjor november fikk jeg nr to, og da dro jeg hjem så snart jeg fikk lov så jeg var innom barsel i ca to timer. det var litt slitt og umoderne men det var rent og helt greit. jeg kunne ikke brydd meg mindre om de oransje veggene, hehe. kjempehyggelig personale. jeg blir veldig lei meg på vegne av dere som har hatt en mindre god opplevelse! er det en gang i livet det er viktig å ha det bra, så er det jo nettopp rundt en fødsel.
mammaløve Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Hadde egentlig planlagt å reise til Voss, men da jeg opplevde langvarig vannavgang ble det KK likevel. Men syntes ikke de skrekkbildene jeg har fått malt av andre passet helt med KK for å være ærlig. Ble godt ivaretatt, selv om jeg fødte på den desidert travleste tiden av året (midt i ferieavvikling, og med føderekord natten før min gutt kom til verden) Barselrommene var så som så, men jeg måtte på Barsel 1 (medisinsk) fordi gutten min var så liten, Der var det 3-mannsrom med bad, og jeg var heldigvis veldig heldig med romkameraten. Om man hadde endt opp på rom med to hylende babyer tror jeg at jeg hadde blitt gal. Det eneste negative var at det var visittid for pappaen. Han kunne bare komme noen timer hver kveld, ellers måtte vi gå til en annen etasje for å finne et oppholdsrom vi kunne sitte i. Nå skal det sies at de har en hel etasje med flotte, nyoppussede familierom med dobbeltseng, badekar (til pappa antar jeg og veldig god plass. Var på besøk hos noen kjente som bodde på et av disse. Alle disse var fulle da jeg var der, men er man heldig får man et opphold på luksushotell, der pappaen kan bo sammen med mor og barn. Håper det blir sånn på hele KK med tiden!
Knøtte85 Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Jeg fødte der 30 juli i år, og var/er kjempe fornøyd! :-) Hadde en fantastisk jordmor og sykepleier, fødestuen var kjempe fin! Toalettet var på gangen, men jeg tenkte ikke særlig over det. Brukte det en gang under fødselen, og en gang før jeg ble kjørt på barsel. Møtte ikke en eneste person på veien noen av gangene! ;-) Badet var helt greit! :-) Jeg kom på tomannsrom, med bad. Var kjempe fint! Fikk all hjelp jeg trengte, alle var hyggelige, god mat, og alt ellers var veldig bra! :-) Masse lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå