Gå til innhold

Kan det vannet jeg har kokt opp til MME stå på benken (rom-temp), eller bør det settes i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heller det jeg har kokt opp i en vannmugge ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det på benken, i en tett mugge.

Det virker som om de fleste har det i kjøleskapet, men....

Skrevet

er det viktig at muggen er tett? om den står i kjøleskapet eller på benken?

Kan helle det i en boks med lokk i steden for da kanskje ..

Takk for svar Nikki! ;)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Bakterier sprer seg lettere i romtemperatur enn under 4grader C, så derfor setter de fleste dette i kjøleskapet.

Som mat og helse lærer er jeg nøye med slike ting, da jeg må lære elevene riktig behandlig av matvarer, men hjemme på mitt eget kjøkken er jeg ikke så pirkete med å dekke til alle matvarene, men jeg ville satt vannet inn i kjøleskapet.

Skrevet

Hadde satt det i kjøleskapet ja.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg glemte en setning: Egentlig er det slik at alle matvarer skal dekkes til selv i kjøleskapet, da bakterier kan "hoppe" over på andre matvarer...

Skrevet

Jeg lar det stå i vannkokeren jeg... Det funker helt fint her, HS sa det var helt greit.

nå som han får vann ved siden av grøten får han vann rett fra springen:)

Skrevet

Ja, lokk bør du ha både på benk og i kjøleskap!

Skrevet

Jeg koker opp vann og heller det over på flaskene og setter dem i kjøleskapet. Dermed er de ferdige til å settes i mikroovnen. Syns det er veldig lettvint:)

Skrevet

Lurt, førstegangs2010!!

Skrevet

nå er jeg ikke så inne på mme, men med tanke på kjøleskapshygiene bør vel vannet avkjøles før det settes i kjøleskapet? hvis ikke stiger temperaturen i kjøleskapet og innholdet er mer utsatt for bakterier ol??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...