Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten prins på snart 1mnd. Det jeg lurer på er det at han nå har begynt å gulpe så mye etter han har spist.Det skal sies at han bruker puppen som smokk,må ha puppen for å sovne.det betyr at han spiser veldig mye..er gulping et tegn på at han har fått nok mat?dumt å la han få mer pupp etter at han har gulpa liksom...?!det er så vanskelig for han skriker jo etter puppen,selv om jeg mistenker han for kun å vil ha kosen...

han har ikke bæsja på over 1uke og før det gikk det like lang tid.er dette normalt?han fiser veldig mye og sliter med magen.selv om jeg holder meg unna matvarer som er "farlig".skulle jeg ha sjekket han?

håper noen kan hjelpe meg med dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, jeg har ingen fasittsvar, men min lille på snart 3 mnd gulper hvis han svelger mye luft; altså rapen legger seg "under" melka så når han raper så gulper han i tillegg. Hvis han gulper mye så vil han ofte ha litt mer melk for å fylle på det som forsvant ut =) Men ja, det kan også bety at han har fått nok, det skal ikke være lett.

Det er helt normalt at babyer bæsjer bare en gang i uka. En HS sa at det er for å utnytte maten mest mulig, særlig i økeperioder. Det kan jo være at prinsen din føler at han ikke får nok hvis han gulper mye og bæsjer sjelden? Du nevner ikke noe om vektoppgang, legger han bra på seg? Er du usikker så ring helsestasjonen for å spørre, de svarer gladlig på spm som vi nybakte mødre synes er dumt å spørre om ;)

Forresten,et tips er å ha rapepauser innimellom ammingen, hos oss har det hjulpet både på mageknip og gulping.

Skrevet

Noen barn gulper mer enn andre. Her var kom jenta med advarselsskilt når folk skulle holde henne:-)

Det er også ganske normalt at det går lang tid imellom bæsjebleiene.

hvis ikke vektoppgangen er tilfredsstillende vil nok HS snakke med deg om det:-)

Han er jo bare 1 mnd, akkurat nå jobber han nok intenst med å få melkeoppgang i puppene og få i seg masse mat. Gulping kan være at de har fått for mye mat eller at de gulper opp for å gjøre plass til mer mat for å få opp produksjonen.-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...