endaengang Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Tenkte jeg skulle ha brennende kjærlighet i dag. Det skal vel være lagvis av noe i en ildfast form? Potetmos og kjøttdeig, vet jeg. Men hva med grønnsaker? Noen som har med det i forma også?
Gjest irismor Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Dette er hvordan vi lager brennende kjærlighet. Stek kjøttdeig og løk, bland inn tomatpure eller ketchup og kryddre etter smak. Legg blandingen i en ildfastform. Lag så potetmos og legg over kjøttblandingen, ha revet ost på toppen. Vi bruker ikke grønnsaker i.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Når jeg gikk på kokkeskolen lagde vi brennende kjærlighet på denne måten: 1 blomkålhode kokes, hell over hvit saus, dryss over stekt bacon og finhakket løk og paprika
Gjest Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 snilla med 3 skatter ; Sånn gjør jeg det og! (men uten paprika og med ost!!!) Herlig =)
jordbærsjokolade Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Worchestershire saus smaker veldig godt i kjøttdeig varianten, ha i etter smak. Lager med kjøttdeig, heinz chilli saus, eller ketchup, løk og sopp og litt fond/buljong. Har det i formen (etter å ha putret litt), så potetmos over og tilslutt revet ost og gratinere til osten en gyllen. Servere med ferskt brød/baguetter og en salat
Nå er vi seks:) Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Hmmm, heter ikke den varianten med kjøttdeig hyrdepai? Hehe.. eller er jeg helt på landet her?
jordbærsjokolade Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Jo, min Irske mann mener at min brennende kjærlighet smaker veldig lik shepherds pie ihvertfall:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Jeg og de fleste andre jeg kjenner kaller den hyrdepai, men har noen venner som bor et annet sted og der kaller alle det for brennende kjærlighet!!! Var innom meny der borte en gang og skulle ha litt av den hyrdepaien som de hadde i varmdisken, de så bare rart på meg!! De skjønte ikke hva jeg snakket om i det heele tatt :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå