Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har inntil i dag hatt 50% svangerskapspenger, men er nå 100% ute av jobb. Må jeg da sende ny søknad til NAV eller går det automatisk. Jeg har sålangt bare sykemeldinger å forholde meg til da arbeidsgiveren min hadde forlagt søknaden min men regner med at den blir innvilget og tilbakedatert til søkertidspunktet. Spørsmålet er da om

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt 50% svangerskapspenger et par mnd nå.I dag var jeg og leverte sykemelding pga bekkenløsning.Dette er en aktiv sykemelding-og jeg regner med at jeg vil få 50% svangerskapspenger og 50% sykepenger.

Skrevet

hei!

Jeg tror ikke at man kan motta sykepenger og svangerskapspenger samtidig.. da må man velge den stønaden som er viktigst for deg. Det er dette jeg har fått beskjed om ihvertfall da jeg har vært i nesten samme situasjon selv.

Vil anbefale dere begge og ringe til nav og legge fram hele saken slik at dere får svar med en gang istednfor å sitte å vente på lang behandlingstid for så å få beskjed om at det ikke går å dere må legge frem ny søknad om ente 100% sykepenger eller 100% svangerskapspenger;)

Skrevet

Jeg var på nav og leverte sykemeldingen selv for å få svar på om at alt var i orden med den i forhold til svangerskapspengene -og det fikk jeg til svar at det var.Sv.pengene er jo pga at jeg har en for slitsom jobb,hvor det er ekelte ting jeg ikke kan gjøre lenger.Sykepengene er pga at jeg nå ikke klare å gå normalt lenger(det er mao jeg som er syk i denne runden),men jeg skal allikevel prøve å være på jobb det jeg klarer.(derfor aktiv sm):-)

Skrevet

jeg fikk også beskjed om at alt var i orden helt til saken gikk videre til forvaltningen som skulle beregne hva jeg fikk av penger, da fikk jeg brev om at det ikke gikk an.. men kan jo hende de praktiserer forskjellige regler på de forskjellige stedene da, ikke vet jeg;)

Ville bare dele mine erfaringer, for det er så kjedelig når man tror alt er i orden fordi dem sier det også er det ikke det likevel, så det ender med at man må vente kjempe lenge før man får penger=/

Skrevet

tror egentlig at de er ganske grønne på nav:-).Når jeg først skulle levere søknaden på sv.penger i skranken og ville vite hvordan jeg skulle forholde meg til det(skulle jeg begynne å jobbe 50% med en gang-eller vente på at søknaden var behandlet?) fikk jeg så mange "goddag mann økseskaft"-svar at det var helt utrolig.Det tok meg to dager og mange telefoner for å finne ut at joda-jeg skulle bare begynne med en gang!!Var ganske oppgitt ja pga så mange forskjellige svar og meninger.Ei i skranken presterte tilogmed å si at i hennes verden gikk man å sykemeldte seg-det hadde nemlig hun gjort når hun var gravid!!?

Skrevet

hahaha, helt utrolig!!! Skjønner ikke at det går an, kan nesten ikke annet enn å le av nav.. virker som de er ganske grønne ja! man får like mange forskjellige svar som mennesker man snakker med der!

Trasig at det skal være så vanskelig mht penger og utbetaling når det kommer til nav. Mange som havner i økonomiske vanskeligheter pga dem, og det blir nesten litt for dumt spør du meg:/ Burde ikke være så vanskelig å ha faste regler å forholde seg til, slik at det er likt for alle og at alle vet hva man ska gjøre, men det er visst vanskeligere enn man skulle tro...

Skrevet

Huff ikke lett det er, vanskelig å bli klok på. men skal ringe nav i morgen så får jeg høre hva de sier til meg da.. Takk for svar uansett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...