may-mom-05 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Vi ønsker bare å være litt forberedte på hva vi har i vente. Har vår første time på riksen neste uke. Min man har nedfryst i forkant av sin første kreftbehandling, noe som vi nå skal bruke av. Men jeg regner nesten med at riksen kommer til å gjøre noe i forhold til at jeg har så ustabil syklus. Sluttet på p-piller i mars 2009, for å se om vi kanskje klarte dette selv, men jeg fikk aldri eggeløsning/mens. Først 15.juli i år kom det plutselig en mens, og nå 21.august fikk jeg positiv eggeløsningstest. Har bestandig hatt uregelmessig syklus. Vi har forresten ei jente på 5 år, unnfanget på naturlig vis.
håper1981 Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 hei. Jeg er ikke så "inni" i dette her, men jeg kan jo forklare hvordan vi har gått igjennom prosessen. Er snart ved egguttak og innsetting- så vi nærmer oss rugetid:) Den første timen vår i Haugesund var å ta ultralyd, levere sædprøve, og det ble satt opp medisinering som skulle passe for oss, de forklarte også hvordan sprøytene skulle settes. Det viste seg at jeg hadde en skilleveggg i livmoren som måtte opereres bort (måtte operere to ganger før de ble helt ferdig) Etter det var det å ringe til Haugesund når jeg fikk mensen for å høre om de hadde tid til oss. Da jeg fikk klar svar, startet jeg på Gonal F andre dag i syklusen. Jeg skal gå et kort regime, så jeg slapp nesespray og andre medikamenter- så jeg har ikke priser, og vet ikke hvordan det er. Men fikk en prisliste av mine medikamenter på apoteker: Gonal F (folikkel stimulerende hormon): 75- 343 kr 300- 1329 kr 450- 1958 kr 900- 3840 kr Orgalutran ( får kontroll over egen hormonproduksjon og hindrer fortidlig eggløsning- hindrer kroppens egenproduksjon av FSH) 5 ganger 0,5 ml- 1874,50kr Ovitrelle ( regulerer modning av egg- tas 1,5 døgn før egguttak): 1 sett- 338 kr Cyclogest (Vaginale tabeletter som settes etter egguthenting) 2 ganger 15- 454 kr Håper dette kan være litt hjelp!! Masse lykke til
may-mom-05 Skrevet 24. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2010 Tusen takk, håper1981!! Kjempefint å kunne lese :-) Lykke til deg/dere også !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå