Gå til innhold

Drasse på barnevogn i matbutikken...kløna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... nå har jeg prøvd det også ;) Jeg er nybakt mamma og skulle en tur for første gang i matbutikken. Trilla fornøyd bort uten å tenke meg så mye om. Det ble litt mer komplisert enn jeg hadde tenkt på forhånd ;-)

Gikk der og prøvde å manøvrere barnevognen samtidig som jeg gikk med en kurv på armen. Følte meg som verdens største kløn og var faktisk svett da jeg endelig var ferdig å handle ;-D Krasja i hyller og måtte be folk flytte seg og greier. Ikke alle ble like blide. Så sikkert ut som verdens største kløn.

Hvordan løser dere problemet? Har noen tips om romslige handlenett en kan feste på vogna de gangene en må ta med vogn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta babyen i bæresele istedet, da har du armene fri til så mye shopping du bare orker;)

Skrevet

hahaha. Kjenner meg igjen:-) det går seg til etterhvert. Du blir vant til at barnevogna er foran og hvilken avstand du må beregne:-) Jeg tar meg selv i å beregne samme avstand uten vogna i butikken nå. Det ser rart ut når man bruker 4 meter (litt overdrevet selvfølgelig) på å runde et hjørne. Eller blir stående bak noen som man lett kan komme seg fordi uten vogn:-)

Skrevet

He, he, ja alt man må tenke på!

Jeg har hatt simo kombi til begge mine, og når babyen har vært helt liten og ligger stille i baggen så har det gått fint å bare sette handlekurven oppå vogna. Senere så har jeg skaffet meg en sånn stor miljøpose... (ica og utra), den er grei å henge over håndtaket på vogna, og passer fint under vogna når man triller hjem. Men obs, lastes den for tung når den henger på håndtaket så kan vogna tippe!

Jeg har forøvrig brukt mye bæresele, men synes ikke det er å fortrekke til handling... kan banne på at alt du skal ha står på nederste hylle den dagen, og å lene seg oppi fysedisken for å nå det i bunnen er føltes skummelt... (når de ble så store at de kunne sitte på ryggen var de to greit).

Så et annet tips som du aldeles ikke har spurt om... Når du skal kjøpe vinterpose så annbefaler jeg en som kan lukkes helt opp (glidelås på begge sider f.eks) slik at ungen kan få luft i butikken og ikke smelter :-)

Skrevet

Regner med det går seg til ja ;) Men det er helt komisk med disse nye og uventede "problemene" en møter på som nybakt mor, he-he.

Skrevet

En slik miljøpose skal jeg ha liggende et eller annet sted :) Den skal jeg jammen teste ut neste i gang i stedet for å kjøpe noe ekstra stæsj til barnevognen for å ha matvarer i. Selv om stæsj er gøy da ;-) Får legge en liten slagplan for neste handlerunde.

Takk for tips ang vognpose :-) Jeg er så fersk at jeg trenger alle tips jeg kan få. Har tenkt å kjøpe en i lammeull forresten. Forestiller meg at de må være deilige å ligge i.

Skrevet

Kjener vi er kjempe heldige som bor på en liten plass nå! Sover babyen, står vogna bare utefor butikken, er babyen våken passer de ham mer enn gjerne mens jeg handler!

Til gjengjeld er butikken vår så liten at det knapt er plass til vogn mellom hyllene også da!

Skrevet

Setter kurven på nederste del av bag'n :)

Skrevet

Hehe, prøv å passe en hyper og viljesterk 2-åring i tillegg, mens du triller vogna med handlekurv oppå og babyen i armene(fordi det suger å ligge i vogn) Ute er det vinter og minusgrader, så man har selvsagt på seg tykke, varme klær... ?Svett, kavete og stressa. Du har mye å glede deg til, hihi:-)))

Man venner seg fort til vogna. Vent bare til du plutselig en dag går alene uten barn til butikken, det føles helt feil og nakent når man ikke har vogna og drasse på. :-)

Skrevet

Og bare vent til den dagen du drar på butikken uten barn, da står man nemlig å vogger på handlevognen som en annen dust:) Har tatt meg selv i å gjøre det hundre ganger tror jeg... må jo se helt teit ut, hehe!

Skrevet

Haha, det har jeg også gjort! Er det mulig! hehe. Vogger på matvarene? :P

Veldig fordel med en lett og smal sportsvong på butikken, da har jeg vogna i venstra hånd foran og triller handlekurven med den andre hånda bak. Går faktisk veldig fint.

Skrevet

Hjeelp ;) Jeg har tydeligvis bare så vidt startet på mitt første kapittel som småbarnsmor. Fortsettelse følger ;)

Skrevet

Haha! Morsomt. Jeg kommer sikkert til å gjøre slikt selv.

Skrevet

Det skal jeg prøve! :) Følte meg litt blond nå som ikke kom på det selv, he-he.

Skrevet

Måtte le :-). Kjenner meg veldig igjen. Trøst deg med at det går bedre etterhvert :-)

Skrevet

Snart er babyen så stor at h*n kan sitte i barnesetet i handlevogna :)

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt behov for å ha med med vognen inn i butikken, men hva med å sette den på utsiden og plassere babyen i babysetet i handlevogna? Dersom du er redd for at vognen skal bli stjålet kan du låse den fast med sykkellås til en stolpe eller lignende. Ser kanskje dumt ut, men da er du på den sikre siden iallefall :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har det problemet jeg også.

Liker best de butikkene som har de nye handlekurvene med håndtak slik at du kan dra dem etter deg i butikken. Vogna i ene hånden forran og hadlekurven i den andre bak. Funker fint.

Skrevet

Hei, er dere sånne småhandlere hele gjengen :-)

Jeg handler sjelden, men mye, og bruker handlevogn. Jeg tenker at det uansett er mye enklere/mere praktisk med handlevogn. Da slipper du å holde en tung kurv over armen og ingen armer fri til å manøvrere. Du kan også trille en vogn om gangen, trenger ikke trille begge samtidig. Kan jo la barnevogna stå i synsfeltet mens du handler i handlevogna. Jeg ble med forrige erfaren med å ha en vogn foran og en bak mens jeg trillet i smale passasjer. Handler forøvrig midt på dagen, når det er lite folk i butikken.

Skrevet

-- og om treåringen er med, putter jeg henne oppi handleogna, så passer hun varene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...