Gå til innhold

Til dere som skal ta K.S hvordan fikk dere det innvilget? Trenger noe tips til samtale..

Anbefalte innlegg

Ehm.. ja rett på sak..

Uke 31 - går i prat til ei jordmor pga et utsagn ei lege sist ultralyd sa til meg att jeg kom til å få stor unge å ikke klare å føde det..

Fått helt føde sperre i hode!!! angst,, de siste 3 ukene har ikke vært hyggelig i det hele tatt...går med klem i brystet sånn bekymringsklem att jeg ikke klarer det å att ungen kommer til å revne meg fra topp til tå.. yes da koselig....

hjelp tips ??

Hvordan gå frem å si att jeg ønsker ks?

Det er ikke så let..??

Hu jordmoren er helt anti ks.... så nytter ikke å si det til hu..

er det legen min jeg skal snakke med? ( han er suuuper treg da...)

Eller kontakte føden og prate med en barnelege der el?

Hva gjorde du?

er førstegangs... å blitt super nervøs..

Fortsetter under...

Du kan ringe på sykehuset og be om en vekstestemering.

Da får de indikasjon på hvor mye barnet veier og hvor stor den fysisk er.

Dette gjøres via ultralyd.

Da kan du enten se om du må ha keisersnitt eller om det kommer til å gå som en normal fødsel.

Lykke til:-)

Jeg gikk til legen, som sendte henvisning til sykehuse for samtale med overlege. Overlegen bestemmte om jeg fikk eller ikke .. :-)

Vet ikke åssen det er med stor unge ovs jeg har selv fødsels angst og fikk det innvilget på grunn av det..

Goood Luck .. :)

hmm jeg klarer ikke tanken på og føde på vanelig måte, jeg vet ikke helt hvorfor eller åssen jeg skal forklare det men er allt rundt en fødsel at man ikke har noe form for kontroll. ett ks er mer kontrollert selv om man aldri har noen garantier. Og jeg vet at fødsel er best for mor og barn, men jeg klarer ikke tanken på en fødsel.Men skulle seff ønske at jeg hadde klart tanken på og føde men sånn er det des ikke :( Er ikke så flink og forklare men du skjønner vel sikker hva jeg skal fram til :)

Kjære deg, hvorfor i all verden sa legen noe så dumt til deg?! Hva var det faglige grunnlaget for det? Han burde uansett vite bedre enn å skremme vettet av en førstegangsfødende!

Først og fremst synes jeg du skal be om henvisning til sykehuset, helst til fødselsangst-team hvis de har det der du skal føde, så du får snakket ut om dette. Få satt ting litt på plass i hodet ditt. Nå er du kanskje bare panisk redd, er du ikke? Ofte er man panisk redd for ting som man EGENTLIG ikke trenger være så redd for, for det skjer veldig sjelden. Å revne fra A til Å, for eksempel. De fleste gjør faktisk ikke det! De fleste barn veier heller ikke 5kg!

Det er gynekolog ved fødeavdelingen der du skal føde som innvilger keisersnitt. Du må være klar over at det slett ikke er en enkel løsning. En normal vaginal fødsel er bedre, både for mor og barn, enn et planlagt ks uten komplikasjoner. Det vil også få følger for videre svangerskap og fødsler. Du bør virkelig vite hva det er du ber om før du ber om ks.

Altså, først og fremst må du kreve å bli tatt alvorlig! Fastlege/jordmor skal IKKE bare avfeie angsten din. Det er jo den "beste" måten å sørge for at du ender opp med et ks pga angst på. Be om henvisning, og be om en medisinsk vurdering for om barnet ditt faktisk kan blir for stort å føde for deg. På hvilket grunnlag var det legen sa det? Vekstestimering (er vel for tidlig å si noe sikkert om det?)? Kikket han på hoftene dine - utvendig? Det går IKKE an å se utvendig om man har dårlige bekkenmål eller ikke. I det hele tatt, prøv å få det faglige grunnlaget på plass, få RIKTIG informasjon, og finn noen å snakke med. Husk at de fleste fødsler faktisk går helt greit. :) *klem*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...