Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 ...når søker man om svangerskapspermisjon? ...hvor får man søkeskjema? ...kan man bestille på nettet? Skal visst ut i permisjon om noen uker :-)
Babyønske �� Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Søknadsskjemaet finner du på nav.no eller på ditt lokale Navkontor. Når jeg gikk gravid for 2 år siden var anbefalingene å søke 3 mnd før termin pga lang behandlingstid. Hvordan det ligger an nå vet jeg ikke.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Du bør søke fortest mulig, siden behandlingstiden kan være lang- jeg sendte inn søknaden for 2 mnd siden, men har fortsatt ikke fått svar.. (skal få svar innen uka er omme).
Gjest Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Vi fikk og vite at det er 3 mnd behandlingstid (det varierer visstnok fra kontor til kontor). Fikk et brev om garantert ferdig behandlet søknad innen 3 mnd. Nå har det gått nesten 4 mnd siden vi søkte. Har sjekket flere ganger at de har alle papirene og purret på de flere ganger. Gikk ut i permisjon for 2 uker siden.. Så nå håper jeg bare at vi får penger denne mnd.. Så rådet mitt er å dra ned til et nav kontor så fort som mulig og snakk med noen som har oversikten over papirer som trengs. Ha med deg terminbekreftelse fra legen din og ring arb. giver og be dem maile inntektsopplysningene dine ned til nav så fort som mulig.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2010 HJÆLP!!!!! Ringer NAV med en gang... Svett...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2010 Hjælp! Ringer Nav nå...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2010 Takk for tips...dette visste jeg ikke...
Hermelina Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Men hvis man får vanlig lønn fra arbeidsgiver så må man vel legge inn en permisjonssøknad der, ikke hos nav, Så ordner arbeidsgiver og nav opp seg imellom og man får lønn som vanlig, og feriepenger som vanlig. Jeg er statlig ansatt og får lønn fra arbeidsgiver i permisjonstiden, og når jeg er sykemeldt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Man må likevel levere søknad til NAV. Og arb.giver skal få en kopi av denne, i tillegg til den "interne" søknaden- dette skal vel gjøres senest 12 uker (?) før perm.start.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå