Gå til innhold

Fly med 4 måneder baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert til en reise till Bergen (fra Gardermoen) når babyn er 4 måneder gammel. Går det bra å fly med så små barn og er det i så fall noe som jeg bør tenke på - noen tips? : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mammaen min fløy med en 6 uker gammel baby... :-P Men jeg har ingen ærfaring selv.... :-)

Skrevet

Det bør ikke være noe problem:-) Hvis babyen tar sutt så er det veldig bra med tanke på letting og landing. Det har vistnok samme effekt som når vi voksne tygger tyggegummi. Hvis ikke babyen tar sutt så ville jeg fått babyen til å spise under letting og landing. I tillegg ville jeg prøvd å få bayen til å sove mest mulig av turen. Vanskelig I know:-)

Skrevet

Reiste 11/2 time med fly med baby på 3 måneder. Gikk kjempebra. Hun spiste på veien opp og sov på nedturen.

Skrevet

Ikke noe problem! Jeg fløy nettopp samme vei med en jente på 3 år og en på 3 uker, og det er storesøster som er mest utfordrende... Mini sov hele veien. Jeg hadde henne i bæresjal, fikk lirket sikkerhetsbeltet hennes gjennom, det var veldig greit. Din baby sitter vel bedre, så da har du den bare på fanget. Pass på å bytte bleie rett før du går ombord, det er IKKE gøy å gjøre på fly om du ikke må.

Skrevet

Vi fløy oslo -bergen når snuppa var 5 mnd. Gikk veldig fint! Var heldige og fikk eget sete til bilsetet begge veier, men varierer veldig om kabinpersonalet har erfaring med dette.

Det var bare den ene veien hun fikk sitte i setet under avgang og landing, den andre veien måtte vi ha henne på fanget. Vet at setet vårt er godkjent til bruk på fly (maxi cosi cabriofix).

Hvis babyen er våken er det greit å amme eller gi flaske under letting og landing.

Husk at babyen må ut av setet gjennom sikkerhetskontrollen (litt kjipt hvis den sover, men..). Kan være like greit å ha han/henne i bæresele/sjal hvis du har.

Skrevet

Frøkna var 7 dager da vi fløy hjem fra sykehuset, og har vært på flere flyturer etter dette uten problem så bare dra i vei:-) siste turen var på 3 timer med 4 mellomlandinger. Husk bare at Widerøe ikke har stellebord på do. Da brukte vi setet...

Bæresele er superbra. Husk å pakke så du kan bære alt selv- dvs ryggsekk om du er alene. Er det ikke setereservering så sett deg ved siden av den gamle damen som smiler mest, da får du hjelp til å holde om du trenger det. Er det setereservering så pass på å få midtgang- gir bedre plass (men obs når noen går forbi) og nært å bære en runde i midtgangen om det trengs.

Og tenk på at lufteventilen ikke spruter ut masse kald luft rett på babyen og/eller brystene dine om du ammer. Og ikke belag deg på å kjøpe mat på flyet, matpakke smurt med tanke på å holde med en hand og drikkeflaske med tut (bobaqva eks)

God tur!

Skrevet

Tusen takk alle sammen for så mange flotte tips! : ) Nå gleder vi oss til en tur!

Skrevet

jeg satt 7 timer på fly med jenta mi på 4mnd. gikk helt fint det. jeg ammet eller hun fikk flaske med vann under letting/landing. når hun ble større fikk jeg ikke ha henne liggende mage mot mage (hvis du skjønner) mens hun sov under letting/landing. måtte ha henne sittende med ansiktet fremover. dette pga hvis noe skulle skje, eller hvis landingen ble hard. de mente at noe med ryggen til babyen kunne ta skade hvis hun ikke satt på fanget. husker ikke helt.

men ta med flere suttesnorer du kan fest leker i. er så kjipt å leite etter leker på det trange flygolvet. mange anbefaler at du sitter med vinduet slik at du kan støtte armen, men jeg synes det er best med midtgangen. da får du større plass under amming og det blir lettere hvis du må opp å gå litt med babyen.

god tur :)

Skrevet

Min baby er også 4 mnd og vi skal snart ut å fly. Det jeg lurte på er hva skjer hvis babyen ikke vil bli ammet under take off og landing og får dotter i ørene? Er det noe vi kan gjøre for å få det bort da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...