Gå til innhold

kjenne liv i uke 14+2???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lå inatt å slappet av å håpet å få sovne,lå på magen med et kne oppunder meg,kjentes som det ble et slags press på llivmoren..så plutseli så kjenner jeg noe jeg aldri har kjent før,som en florlett finger på innsiden...jeg skvatt til av berøringen eller hva det nå var..var det bebisn eller er det komplett umulig å kjenne noe som helst nå???Lurer fælt..var ikke verken luft eller tarmaktivitet slik jeg har kjent det hvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er førstegangs er det sjeldent man kjenner liv så tidlig, men hvis du er annengangs eller fler, så kan det være liv du kjenner. Jeg kjente liv i uke 14, men jeg er annengangs da... jordmora mi nektet å tro på at jeg kjente liv så tidlig, men det var det, og har fått det bekreftet etterpå. Er litt sånn boble som sprekker følelse....

Sitter ikke her å sier at du IKKE kjenner liv så tidlig når du er førstegangs altså, det kan godt hende du er heldig... det er veldig individuelt:)

Skrevet

Ja jeg er førstegangs,men hvorfor skal det være lettere for flergangs enn førstegangs?

Ja jordmødre ja de nekter jo å tro at man kan kjenne liv i uke 16 17 også dem..

det var jo bare en sånn dytt liksom,kjenner jo ikke aktivitet...skal legge meg likens ikveld og kjenne om jeg kjenner noe igjen da,med full blære:)

Skrevet

Var 14+2 igår og da var jeg hos jordmor. Da vi lyttet på hjerteslagene, hørte vi at han sparket til meg der apperatet var, jeg kjente absolut ingenting. Jordmor sa at de neste 6 ukene vil jeg nok kjenne ting jeg kommer til å lure på hva er og som kan være babyen, men sikkre spark vil man gjerne få rundt uke 20 sa hun. Men det er sikkert veldig individuelt

Skrevet

Jeg vil tro det mest sannsynlig var baby'n ja!

Jeg trodde jeg kjente noe helt fra uke 13, var litt usikker. Men 15+1 var jeg 100%sikker. Jeg kjenner også sparkene slik som du beskriver, kjennes ut som tapping av en finger på innsiden. Er annengangs.

Er nok ikke alle spark man kjenner, det kommer nok ann på hvor i magen de kommer.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Med tvillingene kjente jeg liv 13+6.. Det blir jo litt anderledes med to, da det er trangere for dem i starten..

Pratet med jordmor ang dette svangerskapet, for føler meg nok så førstegangs, alt føles anderledes med en enn med to. Denne gangen var jeg sikker på at jeg kjente liv 13+1, og det må ha vært bevegelse/spark jeg har kjent, for jeg kjenner det dagelig nå :) og føler forskjell på hvor "hardt" og ofte det er..

Vet om førstegangs som har kjent tidelig, søstra mi kjente første bevegelser i uke 14 mener jeg å huske, så det kan være mulig!

Skrevet

Jeg skal ha nr 4, og har kjent "liv" der nede en del ganger allerede, er nå 13+4 men første gang var jeg ca 11 uker. De virrer jo rundt så det man kjenner er nok at de kommer borti livmorveggen, ikke nødvendigvis ett spark, de har jo ikke så mye å sparke med enda :-) Men koselig er det at man kjenner at det er liv inni der :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...