Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Har dere med dere mennene deres på kontroll hos jordmor? Skal på 24 ukerskontroll nå og lurer på om det er vits i at han blir med denne første gangen? Tenkte vel at det er viktigere på de kontrollene som er senere?
magica fra tryll Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Pleier ta med min på en av kontrollene,jeg. Bare så han får truffet jordmor, og er litt med liksom..er jo ofte det samme som skjer hver gang.
Fru Tuttemor Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg tok min med på første kontrollen,da fikk vi høre hjertelyden og han fikk spurt sine spørsmål og jeg mine,tror han likte å være med,han er jo tross alt barnefar så han lurer vel han også og vil være med på det jeg er med på:)Føler meg tryggere når han er med å vet hva som skjer:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Min mann var med på hver eneste kontroll, men så hadde ikke min jordmor dårlig tid. Vi pratet mye om svangerskap og om løst og fast. På den måten fikk mannen en del innsikt i det hele. Han ønsket å være med også, jeg tvang han ikke. Dette svangerskapet har jeg bare vært hos lege et par ganger. Da har han ikke vært med. Da har det bare vært kjedelige kontroller som urinprøve og blodtrykk.
J -76 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Med nr 1 var han kun med på de 2 siste jordmorkontrollene hvor vi snakket om fødsel etc. Tror nok det blir det samme denne gangen :-)
AO3 Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Jeg tar ikke med samboeren min til vanlige lege/jordmorkontroller... Hverken denne gangen eller nå. Det blir jo ganske mange kontroller, og de er ikke SÅ spennende.
Ella78 m/ A&M Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Niks, regner med at han ikke blir med på noen jordmorkontroller, nei. Ikke er han med til fastlegen heller. Jeg får ekstra oppfølging, så det blir ganske mange kontroller for å si det sånn...
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Her får han være med på de tingene han vil, vi får jo en del oppfølging.. Han føler seg tryggere på at spira faaktisk er der, når han får være med, så dette er helt opp til han Klart, kan bli pinelig når jordmor spør om utflod ol. men vi har vært gjennom mye sammen, og er åpene om alt, så fant det ikke super pinelig egentlig Føles også godt for meg at han er med, han virker ganske så passiv til svangerskapet (forsvars mekanisme mot eventuel ny sorg), så er godt å ha han med på kontroll og UL, de gangene er han veldig entuastisk, og vil vite alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå