Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Er det ingen av dere på dette forum som kjenner til forebyggelse av polio, difteri på annen måte enn vaksiner? Hvorfor går ikke myndighetene ut med info om hvordan styrke immunforsvaret i forbindelse med svineinfluensaen som var? Hvorfor fikk ikke norges befolkning en pakke med immunstyrkende urter etc og info om bruk av dette?. Det er vel ikke en igjen i dette land som ikke anerkjenner hvitløk, når det er sagt finnes det et HAV av andre urter, med mer potent styrke mot spesifikke sykdommer. Hvorfor har vi ikke tro på at naturen har en viss kunnskap? Hvordan har jeg klart meg bare med urter, vitamin mineral og ernæring, sunn logikk? Grunnen er ikke at alle har vaksinert seg rundt meg og mine barn, vi har hatt kikhoste, influensa etc. Forskjellen er at jeg besitter kunnskap og tro på andre veier til helbredelse enn vaksiner, medisiner. Skulle ønske det var flere som fant denne kunnskapen og fikk testet den. Det handler om å være i forkant, det handler om å ta ansvar med ren økologisk mat drikke. Unngå, minimere alt som dunker immunssystemet ned, stress, drittmat, drittdrikke - der er så mye som kan unngås. Hvorfor er det så få som har lyst til å ta ansvar selv?
ostepop123 Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 Jeg er selvsagt enig i at man skal ta ansvar for egen helse. Problemet er bare at immunforsvaret kan være så sterkt det bare vil, det beskytter allikevel ikke mot smitte fra hverken meslinger eller røde hunder. Se bare på en sykdom som vannkopper: det er noe de eller fleste får, helt uavhengig av hvor godt immunforsvar man har. Dessuten er det slik at noen barn i befolkningen er belastet med sykdom, som for eksempel går ut over immunforsvaret. Disse barna tåler hverken å bli syke eller å få vaksine, og derfor er det viktig at vi som er friske beskytter dem ved å unngå å spre sykdom. Hvordan i all verden vet du at du grunnen til at du har unngått smitte IKKE er at de rundt deg er vaksinert?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Nå er ikke jeg personlig redd for hverken røde hunder eller meslinger, ei heller kopper. De som er svake eller er belastet med sykdom må jo selvfølgelig også hjelpes. Og kanskje kan det være at jeg har unngått smitte pga vaksiner dere andre har tatt. Jeg er overvaksinert, fikk tom kobber vakisnen i sin tid, den er heldigvis tatt ut av programmet. Men ostepop, ville det ikke vært deilig om jeg la frem en plan for hvordan du kan styrke immunssytemet ditt best mulig? Ville det ikke vært deilig og vite hva du skal gjøre om barnet ditt får kikhoste, selv de vaksinerte får den, dog mildere blir det hevdet. Min eldste fikk kikhoste, ikke like sterke hosteanfall som sine "kolleger" i barnehagen, men den varte noe lengere skal sies. Ville det ikke vært deilig og vite hva du kunne gjort selv for å minimere risiko på reiser uten alle vaksiner? Ville det ikke vært deilig og vite at om det blir influensasesong denne vinteren så står jeg rustet mot det uten vaksine. Akkurat som vi bruker minimalt av vår hjernekapasitet, bruker vi minimalt av hva naturen har å tilby, kunnskapsløse sauer som vi er blitt leter vi i dobbelblind studier, når svaret finnes 1 meter utenfor utgangsdøren. Jaja, slik er det jo nødt til å være, for hvis ikke kolapser hele samfunnet med alle dets titler.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Nå er ikke jeg personlig redd for hverken røde hunder eller meslinger, ei heller kopper. De som er svake eller er belastet med sykdom må jo selvfølgelig også hjelpes. Og kanskje kan det være at jeg har unngått smitte pga vaksiner dere andre har tatt. Jeg er overvaksinert, fikk tom kobber vakisnen i sin tid, den er heldigvis tatt ut av programmet. Men ostepop, ville det ikke vært deilig om jeg la frem en plan for hvordan du kan styrke immunssytemet ditt best mulig? Ville det ikke vært deilig og vite hva du skal gjøre om barnet ditt får kikhoste, selv de vaksinerte får den, dog mildere blir det hevdet. Min eldste fikk kikhoste, ikke like sterke hosteanfall som sine "kolleger" i barnehagen, men den varte noe lengere skal sies. Ville det ikke vært deilig og vite hva du kunne gjort selv for å minimere risiko på reiser uten alle vaksiner? Ville det ikke vært deilig og vite at om det blir influensasesong denne vinteren så står jeg rustet mot det uten vaksine. Akkurat som vi bruker minimalt av vår hjernekapasitet, bruker vi minimalt av hva naturen har å tilby, kunnskapsløse sauer som vi er blitt leter vi i dobbelblind studier, når svaret finnes 1 meter utenfor utgangsdøren. Jaja, slik er det jo nødt til å være, for hvis ikke kolapser hele samfunnet med alle dets titler.
ostepop123 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Nei, du trenger jo heller ikke være redd for kopper siden denne sykdommen er utryddet. Dersom den ikke hadde vært det, hadde du hatt all mulig grunn til å være redd, uavhengig av mengden hvitløk du hadde proppet i det. At du kaller dem som leter i dobbeltblinde studier for kunnskapsløse, avslører hvor lite innsikt du har i hvordan man faktisk skal identifisere noen som HAR effekt - og avsløre det som IKKE har effekt. Det gjelder både ordinære medisiner og urtemedisin. Om du ønsker å teste effekten av lavendel, så går det helt fint med en dobbeltblind studie. Dersom du mener man kan redde verden og helsa med det du finner ute i skogen, så værsego', sett igang, bevis at det funker! Ingenting er bedre enn det. Inntil videre velger jeg derimot å benytte meg av de særdeles effektive og gode vaksinasjonsprogrammene som finnes.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Jeg har allerede bevist at det funker for mine barn og meg. Vi har ikke hatt polio eller difteri, skal sies, så der er jeg uten særlig kunnskap, erfaring. Jeg har brukt urter og etc naturlige stoffer og kurert kikhoste, falsk krupp, voksesmerter, magetarm infeksjoner, hals infeksjoner, bihule, astma, eksem, forbedret immunforsvaret til kreftpasienter (med urter til å rense lever, hvor det ble tatt leverprøver før urtebehandling og etter, med signifikante bedrede leverprøver)...listen er lang, og jeg er ikke den eneste. Daglig er det mennesker som får hjelp av det du finner i skogen, t.o.m legemedisinen er bygd opp på nettopp det du finner i skogen. Det bi trenger er kunnskap
ostepop123 Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Mhm. Da gjenstår det bare å gjøre det på en måte som er objektiv og uavhengig. Du forstår sikkert at ikke jeg og alle andre kan ta valg om min helse bare fordi du påstår at det virker. Jeg mener; folk påstår jo også at man kan bli frisk ved hjelp av krystaller og sølvvann også. Det betyr jo ikke at det faktisk er slik.
EJ09 Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 Selvfølgelig er dagens viten avledet av urtemedisinen. Etter hvert testet man hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Det som fungerte ble til MEDISIN. Resten er en deilig suppe og litt potpourri. Fritt oversatt etter Dara O'Briain. :-) http://www.youtube.com/watch?v=VIaV8swc-fo Anonym, vis gjerne til forskningsrapporter om effekten til urtemedisinen du nevner i kreftbehandlingen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 For å rense lever brukte jeg mariatistel (urt), du kan finne studier på den du, jeg har bare mine egne erfaringer å vise til. Personen hadde lymfekreft, og med et lavt lymfesystem er det viktig at de andre renseorganene virker, derfor renset jeg lever bl.a. leverprøvene var såpass gode etter leverrens at legen ble oppriktig interessert i hva pasient hadde gjort, slike ting gjør meg glad. JA du har rett, de har tatt ut virkestoffene av urter og konsentret de bl.a. eller iblandet andre komponenter. Noe av det tragiske med dette, er at et komponent i en urt ikke fungerer like godt uten sine naturlige medkomponenter. Skal gi deg et eks på vitamin verden; Det blir anbefalt folat til gravide, det man dessverre ikke er klar over er at B-vitaminene er en stor familie som trenger hverandre for å bli tatt opp av kroppen. Johannesurt ble en skandale pga av nettopp dette. Her hadde vi en fantastisk urt, så startet farmasøytene å bli interessert, så fant de virkestoffet, hypericin, isolerte dette og ga ut medisin. Resultatet ble en rekke bivirkninger samt mindre funksjon enn om man inntar hele urten.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Og glem aldri at farmasøyter er så ivrige på å løse mysterier og skille stoffer at de faktisk ikke ser skogen for bare trær. Jeg vet hva jeg snakker om. Da jeg jobbet innen legemiddelindustrien på 90 tallet var det store ting ang. nanoteknologien, og få molekyler til å bli så små at man kunne få de til å penetrere hva det skal være (er også benyttet i kosmetikken for å få virkestoffer inn i huden bl.a.) En kjemiker jeg hadde god kontakt med og som var en av de fremste i sitt felt på dette, var så gearet på hva han hadde klart at det for meg var skremmende. OG ja han hadde håret til værs. Det er ikke bare gull det du finner i et reagensrør. Derimot kan du finne bokstavelig talt gull i naturen.
ostepop123 Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 Hva er det egentlig du prøver å si? At alle farmasøyter er fagidioter, og spesielt dem som driver med nanoteknologi, for det er så skummelt? Jasså, så man må ta hele urten. Både blomst, stilk og blader? Roten også? Hvordan vet du at du har fått med nok?
EJ09 Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Nå trenger vel kosmetiske virkestoffer i f.eks. hudkrem inn i huden ved osmose, og ikke nanoteknologi. Med mindre osmose ER nanoteknologi for deg, mette elisabeth.
EJ09 Skrevet 24. august 2010 #13 Skrevet 24. august 2010 Jeg venter forresten på at du poster din naturlige vaksineringsplan.
mamma-x-3 Skrevet 25. august 2010 #14 Skrevet 25. august 2010 Hjertens enig! Det er på høy tid å flytte ansvaret for sin egen og barnas helse vekk fra legekontoret og hjem til sitt eget liv. Det handler om fokus: sunt kosthold, stresskontroll, mosjon, nok søvn og sist og ikke minst lage gode rammer for trivsel. Ikke om sprøyter og medisiner. Det er forsvinnende få i vår del av verden som ikke takler sykdommer. Det er på tide å snu fokuset fra sykdom til sunnhet. Lite apropos: Hvor mange av de tusener av uvaksinerte her i landet har fått stivkrampe siden siste verdenskrig? INGEN.... Det sier i alle fall meg en hel del :-D
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #15 Skrevet 25. august 2010 Osmose er ikke nanoteknologi, men du vet for lite til av vi to kan diskutere, dessverre
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #16 Skrevet 25. august 2010 Det gjør du ikke. Du venter ikke på noe som kan "prove you wrong", såpass mye har jeg skjønt av å se på litt av det du skriver. I rest my case når det kommer til deg.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #17 Skrevet 25. august 2010 Jeg må bare flire litt av innlegget ditt mamma-x-3, siden store deler av hverdagen her i huset handler om sprøyter og medisiner! Og det er faktisk mulig å lage gode rammer for trivsel, selv om man må sette sprøyter MINST 3 ganger til dagen x 2. Og hvis noen lurte så har både jenta mi på 2 år og 9 mnd. og jeg diabetes, men vi koser oss ihjel!
ostepop123 Skrevet 25. august 2010 #18 Skrevet 25. august 2010 Mamma-x-3: nei, de fleste er jo vaksinerte, så det er vel ikke så rart de ikke får stivkrampe, eller? Anonym: ok, ok, ok, la meg oppsummere dine synspunkter, og se om jeg forstår deg rett: - vaksiner er ikke bra fordi de kommer fra reagensglass, og siden reagensglass ikke vokser opp av jorda er innholdet i dem per definisjon usunt - farmasøyter er gale forskere som bare holder på med nanoteknologi - dobbeltblinde studier er en kilde til uvitenhet snarere enn kunnskap - alle sykdommer (inkl. kreft) kan behandles og foreygges med det vi finner i skogen - samtidig holder det ikke å bruke virkestoffer fra det vi finner i skogen, nei, vi må bruke hele planten. Hva som er "hele planten" har du ikke spesifisert - du trenger ikke dokumentere dine påstander fordi det virker på din familie Har jeg forstått deg rett? Dersom det er slik du sier, betyr det at alle sykdommer på et vis er livsstilssykdommer, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #19 Skrevet 25. august 2010 Nei du har ikke forstått meg rett, dessverre.
ostepop123 Skrevet 25. august 2010 #20 Skrevet 25. august 2010 Men du har det virkelig uttalt alle de tingene jeg skrev over? Mener du det ikke allikevel?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #21 Skrevet 25. august 2010 Ja, men du konkulderer feil, la noen andre se over det jeg har skrevet og dine konklusjoner så kanskje du forstår
EJ09 Skrevet 25. august 2010 #22 Skrevet 25. august 2010 "I rest my case" kan du bruke når du mener at du har bevist noe tilstrekkelig. Så langt har du ikke kommet med noe overbevisende. Hvorfor vil du ikke dele kunnskapen du påstår du har? Kom igjen, da. Din "naturlige vaksineringsplan" kan redde verden og har potensiale for å gi deg Nobelprisen. Hva er du redd for?
ostepop123 Skrevet 25. august 2010 #23 Skrevet 25. august 2010 Det blir *litt* vanskelig å diskutere med deg når du ikke kan utdype eller oppklare argumentene dine, merker jeg.
ostepop123 Skrevet 25. august 2010 #24 Skrevet 25. august 2010 Ikke minst er det nokså oppsiktvekkende at du initielt etterlyser en myndighetsstyrt utdeling av urter som skal styrke immunforsvaret som alternativ til svineinfluensavaksinen - basert på at det virker på din familie. Synes du virkelig myndighetene bør ta beslutninger på dét grunnlaget?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #25 Skrevet 25. august 2010 Jeg er ikke inne på disse sider for å diskutere med deg. Jeg er inne for å belyse de som er interessert om at det finnes noe annet. Tittet innom etter lengere tids fravær og ville rett og slett bare gi håp til de som leter, du leter ikke. Du er interessert i diskusjonen for diskusjonens skyld. Jeg skal sette av litt tid en kveld og skrive en utførlig veiledning om den naturlige måten og vaksinere seg på. Men jeg er glad for at du virker litt interessert og svarer på mine innlegg, relativt raskt også, så helt bortkastet har kanskje ikke mine innspill vært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå