Gå til innhold

Hvordan har dere det, dere "fødeklare?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to uker igjen til termin i dag, og har virkelig merket de siste dagene at kroppen forbereder seg til fødsel! Jeg tror ikke det kommer til å skje med det aller første, men kan likevel tydelig kjenne på kroppen: kraftigere kynnere, noen ganger smerter i magen, pms-følelse i kroppen og nedpress i bekkenet. Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Har 8 dager til termin i dag. I natt hadde jeg mensmurringer nederst i magen og korsryggen hver gang jeg våknet (o lykke), var på modningsakupunktur i går og da. Håpet at det skulle ta seg opp, men det gjorde det ikke. Får vel være greit siden det ennå er en uke igjen ;) Underlig i grunn, å ligge slik og håpe at man snart får vondt!

Bebu har festet hodet og ligger i perfekt posisjon. Jeg gleder meg sånn til fødsel, er supernysgjerrig på å møte dette knøttet som har hatt bolig inne i meg så lenge nå!

Ellers er formen god. Er jo mer sliten enn vanlig, har numne fingre og hovne ben, men når alt kommer til alt så har jeg ingenting å klage over. Koser meg rundt i byen på cafe og går tur med hunden og kino med mannen - vi har rett og slett litt ferie her i gården!

Skrevet

Har termin idag, men lite ser ut til å tyde på at fødselen kommer idag. Da jeg begynner å bli ganske lei har jeg har derfor bestemt meg å flytte terminen mentalt 14 dager frem i tid. På den måten kommer jeg jo ikke til å gå over tiden. og det blir kanskje lettere å vente i inntil 14 dager til.

Kynnere og mensmurringer har jeg hatt mye og mer kraftig av de siste 2-3 ukene, men ikke noe regelmessig. Skal til jordmor idag, å skal prøve å få henne til å sjekke litt. Hun skal og veldig gjerne få lov til å strippe meg. :)

Formen tilsier lite fysisk aktivitet da jeg få vondt i bekkenet av å stå i mer enn 5 minutter eller gå mer enn 50 meter. Prøver derfor å finne mest mulig underholdning på tv eller data, men fantasien begynner å ta slutt på hva jeg skal lete etter.

Vel, min mentale termin sier jo uansett at babyen er i mine armer senest 7 september. :)

Skrevet

MissVaiper: Det var en sunn holdning som jeg jaggu meg skal adoptere om det blir nødvendig!

For tv-titting på nettet kan jeg anbefale casttv.com. Nurse Jackie (om det ligger der) er god underholdning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...