Flea Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Jeg fatter ikke hva som har skjedd men dette er andre dagen jeg våkner med en voldsom smerte i armen! Den sitter i hovedsak rett ovenfor håndleddet hvor det er litt hovent, men går helt frem til knoken og helt opp til overarmen. Til tider også skuldra. Det virker som det er en betennelse i senna eller noe... Men det er så vondt! Jeg skjønner ikke hva dette kommer fra! Jeg klarer ikke holde tunge ting eller knipe hardt, og jeg er under 2 uker til termin.... Litt kjipt å føde med den tilleggssmerten. Er det lettere å få slike betennelser når man er gravid? Ekstra kjipt at man ikke kan ta Ibux! Det er vel forbudt med Ibux Gel også da? Argh. Kjenner dette ødelegger hele humøret mitt.
smilla73 Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 stakkars deg - høres vondt ut! Når det er SÅ vondt som du beskriv, er det sikkert uansett best å rådføre seg med lege, for å få vite kva det er og forhåpentlig få noko smertestillande som er trygt for gravide. Veit ikkje om det er vanligare med betennelse for gravide, sjøl slit eg mest med dovne og vonde fingrar om morgonen (normalt når ein hovnar opp), og vondt i armen når eg har sove lenge i ei stilling på sida, men det går jo over når eg bevegar på meg og er til å leve med.
Flea Skrevet 24. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2010 Ja, sånn du beskriver der har jeg også vært plaget med en stund. Og det var levelig, for det gikk over ikke så lenge etter jeg hadde våkna. Burde sikkert ringt legen... Prøver med Paracet først og ser om det har noen effekt
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 det kan jo være det er en betennelse ja.. ellers så kan du søke opp noe som heter carpal tunnel syndrom, eller noe i den duren. det fikk jeg forrige svangerskap. er når man får vann i kroppen, så blir noen nerver i armen i klem, slik at man får smerter, og ikke klarer å knipe skikkelig med hendene liksom.. var plaget med dette, men forsvant etter fødselen.. ei jeg kjenner ble aldri kvitt det og måtte operere nervene på rett plass igjen.. enkel operasjon men, det er vel mer uvanlig.
kata72 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Hei. Jeg ville for sikkerhetsskyld bestillt time hos lege. Rart at armen plutselig hovner opp og du får så store smerter, uten å ha slått deg eller noe. For å utelukke blodpropp i hånden, så ville jeg bestillt time hos legen. Håper du blir bra snart og lykke til med fødselen.
Flea Skrevet 24. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2010 Takk for mye bra svar! Legen skal ringe meg i morgen og gi meg resultat på noen prøver, så jeg får huske å nevne det da.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Gå til legen... Det kan også være tegn på svangerskapsforgiftning om du dovner vekk eller får smerter i fingre, hender...større trykk og mer væske...Hun nemnte det for meg sist min lege fordi jeg opplever at armene mine dovner litt vekk av og til... Lykke til!
Flea Skrevet 26. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2010 Da har jeg fått resultatene etter blodprøvene. Det er ikke svangerskapsforgiftning, men på grunn av forsatt forhøyet blodtrykk skal de fortsette å følge med. Jeg har fått beskjed om å ringe sykehuset så snart jeg får andre symptomer som hodepine og smerter i lever. Det viser seg at jeg har urinsyregikt av alle ting... Det kan vise seg som betennelse i ledd og er ikke skadelig for barnet. Da vet jeg iallfall hva som er galt! Noen som har hørt om dette før og vet hva det er? Jeg blir ikke behandlet for det før etter fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå