Gå til innhold

noen våken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg hatt masse kynnere, og en del ubehag i mage/rygg, nå våknet jeg av at jeg måtte spy. Leser på nettet at man skal kontakte sykehuset ved akutt kvalme og hodepine... Noen der ute i natten som vet hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur dei er redd for svangerskapsforgiftning.. bedre å ringe og sjekke enn å gå og være redd og urolig! Jo nærmere du er termin-jo mer blir de obs på slike ting..

Her er vi og våkne-med svangerskapskløe og vonde kynnere.. Hadde nå bare fødselen vært i gang, men har hatt kynnere som dette lenge, og nå er jeg skikkelig sliten av søvnmangel og kløe.. Har fått svangerskapsdiabetes, og det kan vistnok være grunn til kløen, sjekket leververdier for en uke siden, og de var normale, så da har nok baby det bra.. Skal på sjekk i mrg-¨igjen.Puh. Mye styr nå kjenner jeg-gleder meg til vesla er ute!!

Håper du får sove litt på morrakvisten!

Skrevet

uff, føler virkelig med deg..

er første natt jeg er litt våken, er redd for å ringe sykehuse ettersom jeg er alene hjemme med gullet.. har ingen som kan steppe inn som barnpi midt på natten nå.. så får prøve å sove litt å ringe i morgen ... :)

Skrevet

heia :) hvordan går det nå? har du snakket med s.hus?

Skrevet

var inne idag, fikk beskje om at det var vannavgang, men når legen fikk ett ord med ilagt vart d bare utflod, har nå rier innimellom, men de tar seg ikke opp.! så bli spennede å se hva som skjer.! og om hvor fort det går.!

Skrevet

men har det en sammenheng med oppkast..skjønte ikke helt jeg. men legen..skjekka de deg ordentlig? jeg måtte krangle i en halvtime på at det ikke var utflod jeg hadde på førstemann. etter en stund kom det mer og jeg ble lagt inn med bek i vannet. (derfor det ik slo ut på testen)

Skrevet

de sa ikke noe til at jeg hadde kastetopp.!

de tok en del tester (AU), som enda gjør vondt i magen, og fant ikke noe tegn til vann, men skal inn igjen i morgen, om jeg ikke får noe feber el fostervann med farge.!

Bek i vannet??

Skrevet

Bek i vannet... er ikke det tegn på at babyen har bæsjet??? I såfall vil man nok bli fulgt opp ganske tett fremover, for å forhindre at babyen aspirerer dette (får det i lungene) ved fødsel. Mener å huske at dette kalles mekoniumsaspirasjon (har vært i praksis på Nyfødt Intensiv), og dette tetter til lungene til babyen slik at pusting ikke er så lett.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Alle babyer som fødes normalt kan/vil ha rester av fostervann i hals/mage/av og til lunger, og når det er bek i vannet eller det er forurenset av andre årsaker kan det forårsake kvalme, ubehag og lungebetennelse hos baby. Ser JM at fostervannet er forurenset vil babyen bli "sugd" så ren som mulig rett etter fødsel. Dette forklarte i alle fall JM sist kontroll. Babyen har jo vann i lungene ved fødsel, og restene av dette vannet blir presset ut når babyen presses gjennom fødselskanalen. Derfor keisersnittbarn har større sjanse for slike komplikasjoner, de går nemlig glipp av dette. Ganske finurlig greie egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...