Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Altså, jeg har ett barn som siden Mai har hatt hudblødninger. Vi har vært frem og tilbake for å ta blodprøver på sykehuset, men de finner ikke noe. De har forhørt seg med riksen, hvor de heller ikke har noe svar på det. Guttungen er snart 7mnd, og er i kjempeform. Men disse hudblødningene kommer stadig tilbake på beina. Da vi var inne å tok blodprøver sist, fikk han også armen de stakk i, full av prikker. Det eneste de har å si på sykehuset er at det ikke skal være sånn. Legen nevnte i dag noe om at det var noen røde tall da det gjaldt hvite blodlegemer. Men ikke noe å bekymre seg over, og om det var noe å bekymre seg over, så skulle overlegen ringe meg. Er det noen som har vært borti noe liknende på barn eller seg selv? For sykehuset gjorde det klart at de aldri hadde sett dette før.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Er det blåmerker han får? Regner med de har sjekket for leukemi og lymfekreft?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Har ei venninne som har en sykdom som gjør at hun får blåflekker bare en er borti henne. Har noe med blodplatene å gjøre. Vet milten kan regulere dette. Noen andre jeg kjenner med denne sykdommen fjernet milten som barn.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 HI her, nei, er ikke blåmerker, er bittesmå prikker som bare kommer ut fra ingenting. De vet det er hudblødninger. Vel, det er jo ikke noe galt nesten på blodprøvene, så hvorfor utrede han på noe som ikke ser ut til å plage han, sier de. Men jeg tenker liksom at det KAN være ett forstadie til noemer alvorlig. Og hva om de da kunne tatt det tidlig.. For folk, særlig ikke babyer får hudblødninger av ingenting. Det er jo noe som er galt! Bør kanskje også få med at han er 4uker for tidlig født!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Men de sier at prøvene er bra når det gjelder blodplater... Men fra for en mnd siden til nå, så har de hvite blodlegemene enten steget eller sunket...
Gjest Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Ja, men tviler på årsakene er de samme hos gutten din og hos jenta mi Er det bare de hvite som er over/under normalverdien, eller er det andre prøver og?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Jeg vet ikke. Hun sa bare at det var røde tall på noen av prøvene, men at det sikkert ikke hadde noen betydning. Er det feil å ikke stole på legene?
Gjest Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Tja...Jeg stolte ikke på de. De sa at alt var greit, og at barn med Down Syndrom ofte kan få petekkier. Javel sa jeg, og gikk hjem og var like bekymret. Det ble ikke tatt ordentlig tak i før de oppdaget at leveren og milten var forstørret. Da tenkte de første leukemi, men det var det ikke. Så da slo de seg til ro med det, og sa det ikke var noe. Men det var det, og det var det jeg visste. Man gjør aldri feil i å lytte til morsinstinktet. Be om flere blodprøver (har de tatt hele pakka, eller bare det vanlige som HB, trombocytter osv?) Det er ikke noe godt å gå i det uvisse, hva om, tenk hvis...så stå på ditt, og be om den grundig sjekk!! Klarer de ikke å få det til på lokalsykehuset, så krev å bli utredet på Riksen. Det sier seg jo selv, når legene sier at det ikke skal være sånn, og de på riksen ikke vet, at det er noe som bør sjekkes. Trenger absolutt ikke være noe farlig, men for din egen del og sjelero, ville jeg ikke gitt meg før de har et svar på hvorfor det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 men så de ingenting på blodprøvene??? at det var leukemi asså?
Gjest Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Spør du meg? Ser at jeg kanskje har uttalt meg litt tungvint...Var ikke leukemi. Det jeg mente var at de sa det ikke var noe, men jeg visste det var ett eller annet, og det var det. Å herre...jeg er skikkelig dårlig til å forklare
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 hehehehe, ok Trodde det var det du mente.. Hva var det som feilte barnet ditt da? Og hvordan fant de det ut? var det ikke noe tegn på blodprøvene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå