Gå til innhold

Halsbrann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanleg med halsbrann i starten av graviditeten? Noko eg kan ta for det???

Er 6+4...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med Love Harts, det har funket til flere av mine venninner. Har heldigvis ikke de problemene endag. Håper det hjelper!

Skrevet

Det er jeg også plaget med, vært det siden rundt uke 6, og er nå 9+2. Jeg har prøvd Gaviscon som du får kjøpt på apoteket, men de klarer jeg ikke å tygge og svelge pga smak og konsistens. Skal prøve det som ble anbefalt her.

Tror det er nokså vanlig med halsbrann selv om det er tidlig..

Skrevet

Veldig vanlig. Hadde det forrige svangerskap og har det nå. Love-harts kan hjelpe litt, men jeg har aldri turt å spise så mye av dem, for hvis du leser på pakken inneholder de mye kjemiske stoffer. Jeg prøvde novaluzid mixtur sist svangerskap. Kløpte det på apoteket da de anbefalte det til gravide. Syntes nesten bare det gjorde det verre, men hjelper kanskje for noen. Det som hjelper meg best er å spise mild mat. Unngå stekt mat. Drikke små mengder melk. (er også veldig kvalm, så alt lar seg ikke kombinere.) Ellers må jeg passe på og ikke ligge for mye flatt. Når jeg er veldig plaget bygger jeg opp med puter slik at jeg ikke ligger for flatt i sengen også. Plagene mine avtok utover i svangerskapet sist jeg var gravid. Men det tror jeg varierer litt.

Skrevet

Hei.

Link finnes på apoteket, jeg synes det hjelper.. Ellers må jeg anbefale å spise mandler, det hjelper, åsså er det sunt også:-)

Skrevet

Ja, mandler hjelper! Det hadde jeg glemt. Må visst få mannen min til å kjøpe mandler i dag. :o)

Skrevet

Gaviscon finnes i både tyggetabletter og flytende og hjelper veldig bra. Forrige svangerskap hadde jeg halsbrann fra ca uke 15-20, nå har jeg hatt det siden uke 4 og har alltid gaviscon tilgjengelig. Tabletter i veska og mixtur i skapet hjemme. =)

Skrevet

Titralac hjalp meg veldig sist,selges på apoteket. Har ikkje sånne problemer denna gangen heldigvis.

Skrevet

Ja mandler hjelper. Det sies at gulrøtter også skal hjelpe.

Og at man unngår sterk mat og mat/drikke med syre i eller surhet. Som juice og kaffe ol.

På apoteket har de flere muligheter for å bli kvitt halsbrann.

Jeg prøvde først gaviscon tyggetabeletter, men spydde som en gris av de. Har nå kjøpt gaviscon flytende mixtur, og skal prøve den neste gang haslbrannen kommer.

Ellers så funket titralac også på meg da jeg gikk med sønnen min:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...