Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det mest vanlig å begynne å legge babyen opp på rommet for natten, alene til faste tider?

Ikke på rom alene altså, men i vugga på vårt rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte når hun var ca 2 mnd, for da begynte hun å være veldig urolig og sutrete på kvelden, og det viste seg at hun var trøtt. Begynte da med å legge henne ca 21.30. Nå er hun 3 mnd 1 uke, og nå legger jeg henne mellom 20-20.30.

Skrevet

Okej. Har en gutt på bare 20 dager. Han sover ikke om natta, men han sover mye om dagen, bare våken i korte perioder. Sent på kvelden, 23:00 tiden da våkner han og er våken nesten hele natten.

Bare vurderte om det kunne hjelpe å legge han på rommet tidligere på kvelden, da han normalt sover. Kanskje han vil sove videre utover også.

Vet ikke jeg men..

Skrevet

Hvis han bare er 20 dager må du nok smøre deg med tålmodighet... :-)

Det er mange babyer som snur døgnet den første tiden, ikke så mye man kan gjøre med det. Men gi babyen mat ca hver 3. time på dagtid, og la han styre nattmåltidene selv. Gi han kontakt på dagtid, som for å signalisere at 'det er nå vi kan være våkne og spise og være sosiale', men la han få sove når han vil. På natten gir du så lite oppmerksomhet som mulig (det kommer vel egentlig av seg selv...), men selvfølgelig det han trenger for å være rolig og fornøyd.

I løpet av de tre første månedene vil produksjonen av melanonin (trøtthetshormonet) hos babyen utvikle seg gradvis og da vil de bli trøtte når det er mørkt og våkne når det er lyst ute. Det kommer etterhvert!

Skrevet

Jeg ville nå prøvd å legge ham opp i sengen /vuggen sin, og se om det hjelper. Det skader i alle fall ikke, det er jo bare å ta ham opp hvis/når han våkner.

Husker at min lille også var fryktelig urolig på kvelden og natten de første ukene, han (og dermed vi) tok sjelden kvelden før i 3-tiden. Men sakte men sikkert har han snudd døgnet, og er nå trøtt og klar for kvelden i halv åtte-tiden. Dessverre sover han nå litt urolig igjen (se annet innlegg), men ting er i alle fall mye bedre enn de første 6 ukene, da jeg trodde jeg skulle forgå av søvnmangel noen dager...

Skrevet

vi har med alle våre 3 begynnt å legge dem i senga på kvelden fra de har vært ett par uker gamle, og det har fungert fint:) Ungene har sovet godt, selvfølgelig våknet for å bli ammet.

Minsten som er 4 uker i morra legger jeg nå ca rundt 19.30-20.00 og han sover somregel en 5-6 timer før han vil ammes igjen :) Funker kjempe fint for oss, og for han, virker som han koser seg når vi legger han. Men nå er jo alle bebiser ulike da...:)

Lykke til:)

Skrevet

Vi begynte å legge vår kl 19-20 da hun ble 3 mnd. Hun er nå 5,5 mnd. Hun har alltid våknet etter 30 minutter, men vi sluttet å ta henne opp igjen da hun ble 3 mnd. Vi strevde veldig med å få henne til å sovne for natta før kl 24, men det snudde da hun fikk 3 mnd vaksinen... Hun sover på vårt rom. Nå har hun nesten alltid sovnet helt innen kl 21.

Vi fant ut at det var viktig å ikke ta henne opp igjen. Uansett hvor trøtt hun var våknet hun alltid etter 30 minutter i sin egen seng. Det blir mange ganger å ta henne opp hvis vi skulle gjort det fortsatt:-) Nå våkner hun bare en gang og så sover hun gjerne natta igjennom:-)

Skrevet

Da høres det nok ut som vi må avgårde å kjøpe en babycall, og prøve å legge han i vugga si før oss på kvelden ( vi har soverom i 2.etg, derfor babycall)

Skrevet

babycall er en god innvestering uansett synes jeg.-) Vi har soverom i samme etasje, men før vi fikk babycallen gikk jeg frem og tilbake hele kvelden bare for å "sjekke":-) Det forstyrret søvnen hennes noe veldig. Jeg prøvde 3 merker før jeg ble fornøyd. Endte opp med doro - ca 1000kr på clas ohlson. Kjempe fornøyd med den.

jeg bruker også babycallen når jeg sover hos mine foreldre eller er andre steder der hun blir liggende i et annet rom og sove. Genialt:-) Bare husk å ikke stole blindt på den. Det er lurt å sjekke av og til uansett (men ikke hvert 10. minutt:D)

Skrevet

Gutten vår har begynt å sove i egen seng nå, han er 10 uker. Legger han mellom 1930 og 2000. Hender det tar litt tid før han sovner, men det har stort sett gått bra:) Han sover i egen seng på eget rom, vi har babycall, fungerer så bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...