Gå til innhold

avflatende sf-mål dette svangerskapet og....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært hos jm i dag, er i uke 32 akkurat. for 4 uker siden lå sf målet rett over den røde linja, men i dag var den rett under det grønne feltet, skjønner ikke hva det er med disse babyene jeg har...hehe..jm ble litt bekymret.

forrige svangerskap var dattra mi dysmatur, og hun er født 2 dager før termin, hadde da og avflatende sf-mål og en vekstavvik på -23% 1 uke før termin, hørs ikke mye ut, men hun vokste ikke i det hele tatt de siste 2 ukene. er redd det skal skje igjen denne gangen og.

skal på ul nå på onsdag for vekstkontroll, så da får vi se da om den har vokst siden sist og om alt er bra. kjenner heldigvis masse med liv:)

flere som har det sånn, men babyen vokser normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat likedan som deg, har hele svangerskapet ligget over s.målene, men inntil for to uker siden hvor den plutselig har gått til en del minus og stoppet veksten. Men som alt annet er i orden vokser fint og lange bein, er jo veldig bekymret siden % på minus siden bare blir større. skal til jordmor idag og UL neste uke.

håpe barnet våres vokser for våres begge skyld da;) så vi kan slappe litt mer av på det

Skrevet

det er ikke det at magen har sunket heller?

hørtes rart ut at det samme skjer igjen, kanksje morkaken din "varer" kortere enn vanlig eller noe? nei gud, jeg vet ikke, ønsker deg bare lykke til vertfall!

jeg sitter her og prøver å bestille meg ul, for er livredd for svært barn.. ligger nesten over det grønne feltet..

Skrevet

takk for svar:)

nei, magen har ikke sunket, ser på bilder jeg har tatt og magen har ikke vokst i det hele tatt, nå var sf målet på 27 (er i uke 32) og for ca 4 uker siden var den på 26 cm, så ikke vokst for å si det sånn, og jm ble og bekymret. ja, kanskje morkaka ikke vil holde ut så lenge som 40 uker, ikke veit jeg heller. i forrige svangerskap så sa de hele tiden at det var god gjennomstrømning i navlestrengen, men det er rart at dattra mi var dysmatur, så noe må jo ha vært galt. men vi får se i morgen, kommer med en oppdatering da:)

vi får håpe de vokser som de skal, og til deg meg og mini med ny spire, bestill deg en ul, bedre enn å være bekymra hele tiden:)

lykke til

Skrevet

jeg hadde det slik i begge mine svangerskap. første gang fikk jeg en gutt på 2,6kg og hele 49cm så han var meget lang og tynn. (men ingen som nevnte noe om at han var dysmatur.) andre gangen fikk jeg ei jente på 2,9kg og 49cm.

sfmålet startet å flate ut omtrent i uke 34 begge gangene. hatt uendelig mange ultralyder for å sjekke at ting var som de skulle være og det har det vært. de finner ingen medisinske grunner for at barna mine er små og går utifra det er genetisk. kanskje det ikke er meninga du heller skal få store barn??? så lenge barna er friske og fine så gjør det ingenting om de er litt små. men er veldig godt å bli passet på siden barna avviker fra gjennomsnittet og man ikke vet hvorfor.

det går nok bra denne gangen også skal du se;)

Skrevet

jenta mi veide 2820 g når hun ble født, så vekten i seg selv er ikke kjempe lite, men hun var veldig romskinnet, tørr i huden og hadde ekstra med hår/dun på kroppen, så hun sluttet å ta til seg næring de siste ukene, så hun hadde nok veid litt mere, men "slanket" seg for å si det sånn...

men det er som du sier, kan hende jeg bare får små barn, jeg var liten selv når jeg ble født, og de veit heller ikke hvorfor det er sånn med meg.

har vært på kontroll i dag, og den ble estimert til å veie rundt 1700, så var -9% i vekstavvik, ikke faretruende akkurat, men legen ville ha meg tilbake om 14 dager, så blir spennende å se hvor mye den har lagt på seg da:) er i grunn ikke noe bekymret heller, den er så aktiv at det er slitsomt til tider..hehe..

men takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...