Gå til innhold

Hjemmelaget barnemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokte gulrøtter og ris. Hadde det i blenderen sammen med to skjeer mme og litt vann.

Kan dette stå i kjøleskapet til i morgen i Bendit-boks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det når det er mme i den. Jeg lager barnematen selv, men det er kun grøten jeg bruker mme i nå. Den lager jeg store doser av, fryser i porsjoner, men utelater mme. Tilsetter det når jeg har tint og varma grøten igjen.

Tidligere brukte jeg litt mme i grønnsaksmoser, men gjorde det på samme måten da. Tilsatte pulver etter at maten var tint og varma.

Skrevet

Det stemmer som det står i innlegget over her. Utblandet mme skal drikkes/konsumeres innen 1 time fordi bakterier kan utvikle seg.

Moste grønnsaker holder seg en dag eller to i kjøleskapet, men tilsett mme rett før servering.

Skrevet

ja mme kan bare stå i en time og kan ikke varmes opp igjen/brukes opp igjen, så den kan ikke stå. Jeg pleide også å tilsette mme i maten ved servering, så fikk hun drikke resten etterpå. Og etterhvert som hun sluttet med flaske på dagen så sluttet vi også å tilsette i maten, det gikk helt fint. Nå er hun 11 mnd og får kun flaske om hun våkner fortidlig og morgenen (så hun har noe å gå på frem til frokost, noen ganger våkner hun kl 5) og så til kvelds. Da får hun det i grøten.

Skrevet

takk for svar jenter. Hadde jeg bare orket å bruke hjernen min litt så vet jeg jo at mme ikke skal stå sånn. Tenkte mer på grønnsakene jeg,om de kunne står sånn i et døgn? Hvis man ser bort i fra mme-pulveret?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...