Fruen+jente okt.10 Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Jeg er i uke 34 og er i 100% jobb ennå. Hva med dere?
cadence Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Jeg er i 31. uke og jobber nå 50% (turnus dag/kveld). Ikke mange ukene siden jeg jobbet 100%. Siden det er hjemmesykepleien det er snakk om for min del, med utrolig mange oppgaver i løpet av en arbeidsdag/kveld har jeg ikke krefter til mer enn dette. Hadde jeg ikke hatt 20-30 turer inn/ut av bil, tunge pasientløft, støttestrømper på 3 av 4 pasienter,trapper opp til 4.etasje uten mulighet for heis, uforusette episoder og ustabile pasienter så hadde jeg nok jobbet mye mer. Men man er bare så så mange på jobb, og det er begrenset hvor mye tilrettelegging det er mulig å få før det går utover kollegaer unødvendig. Hadde jeg jobbet inne på et sykehus ville jeg nok jobbet mer enn 50% For jeg kan, og jeg vil, men får det ikke til for da sier kroppen stopp.
Voyeur Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Er 32 uker på vei, og gravid med nummer 4. Pga bekkenløsning og andre svangerskapsplager har jeg gått fra 40-60-80-100% SM ganske kjapt fra 9 uker. Av hensyn til resten av kroppen min, de andre barna og for å forebygge plagene etter fødsel har det blitt sånn. Kjedelig, ja, men absolutt nødvendig, da jeg har vært utrolig dårlig form. Nå er jeg i "superform" i forhold til hva jeg har vært tidligere, og det som de fleste syns er de to verste mnd av svangerskapet, blir nok mine to beste;)
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 jeg er i uke 41, og jobber IKKE jobbet 100% i en vikarstilling i bhg før jeg hadde ferie og permisjon jeg tok ferie da min datter hadde ferie (pappaen jobber i nordsjøen så jeg måtte jo være hjemme med henne), og det var i 5 goooode uker så begynte permisjonen min for 3 uker siden. så jeg sluttet jo å jobbe i uke 33 =)
Fruen+jente okt.10 Skrevet 23. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2010 Glemte å si at jeg jobber turnus på jernbanen. Har fått godt tilrettelagt, og har nå på slutten arbeid tilsvarende en kontorjobb. Kjenner jeg begynner å bli litt mentalt sliten, og at jeg føler at jeg ikke får fokusert/tenkt nok på at jeg snart skal i fødsel og barseltid.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 jeg er i uke 32 og er sm 80%, jobber bare 1 dag i uken, greier ikke mere pga bekkenet som jeg gjerne kunne gitt bort gratis, og så har jeg så mange kraftige kynnere hele dagen lang, rimelig slitsom å site å ta blodprøver av folk osv når de kommer, jeg jobber som helsesekretær på legekontor og der er det travel hele tiden. har og en 2 åring som trenger mamman sin på ettermiddagen:) men skulle helst byttet ut bekkenet med noen og vært på jobb altså.
togutter-08og10 Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Heldigvis friks og rask og jobber 100%, pluss at jeg er mye hjemme alene med toåringen. Mannen er mye borte i jobbsammenheng (dessverre) Jeg er i 29.uke.
laroos Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 Uke 31, og jobber 100%. Trodde før skoleferien at jeg neppe ville være i stand til å jobbe fullt, men hvile i sommer gjør at jeg er ganske optimistisk med tanke på å jobbe i noen uker til før permisjonen starter. Har fått en gansek trivelig timeplan, så i utgangspunktet tror jeg at jeg skal ha krefter til 100% jobb og samtidig fungere på hjemmebane. Men vi får se!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2010 #9 Skrevet 23. august 2010 36 uker på vei nå og 100 % sykemeldt siste tre ukene. Vondt bekken, dårlig nattesøvn og generelt sliten.. Trenger å lade batteriene litt også, m tanke på at jeg snart blir travel tobarnsmamma til to tette;)
3 søte jenter♥ Skrevet 23. august 2010 #10 Skrevet 23. august 2010 Uke 36+6. Jobber 100%. Men så skal det sies at jeg er lærer og hatt lang sommerferie. Rekker faktisk bare å jobbe en uke nå etter ferien før permisjonen starter. Men er i topp form, og ville nok jobbet helt ut uansett. Gjorde det med de to første. I starten av svangerskapet var jeg forferdelig dårlig og sykemeldt noen uker.
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 23. august 2010 #11 Skrevet 23. august 2010 har 2 dager til permisjon starter - å har jobbet 100% hele svangerskapet.. jeg er 37+2 i dag... veldig fornøyd med det...
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 23. august 2010 #12 Skrevet 23. august 2010 er 31+2, jobber 60% i barnehage, 20% i omsorgsbolig og studerer 40%. Men begynner å bli litt sliten, skal til legen 3.sept, så kan nok hende jeg reduserer litt på jobbinga:)
første i magen- Høygravid! Skrevet 23. august 2010 #13 Skrevet 23. august 2010 Så flinke dere er som er i jobb hele veien! Min situasjon er litt spesiell ettersom jobben min mer eller mindre bare ville bli kvitt meg når de fikk vite at jeg var gravid og ville ha tilrettelegging. Så jeg har vært 100% sykemeldt siden mai (ca.4mnd på vei) og i fra juli ble det svangerskapspenger i steden men ikke noe jobb på meg i nesten hele svangerskapet. Er i god form men det er kanskje ikke så rart, for får jo bare være hjemme og hvile og sove når det passer meg og trene når jeg har lyst. Skulle ønske alle gravide kunne hatt det slik Men det er UTROLIG kjedelig mesteparten av tida, så er det sagt! Nå har jeg meldt meg opp til studier, mest bare for å ha noe å gjøre, og begynte i dag, HERLIG å føle at man gjør noe halvveis nyttig igjen og kommer litt sliten hjem etter "en dags arbeid" Så håper jeg bare jeg får en baby som liker å sove seg gjennom forelesningene når den kommer i beg. av november slik at jeg kan fullføre Skjønner utrolig godt hun som skrev oppfor her at hun ikke føler hun har hatt tid til å reflektere og tenke over at hun faktisk snart skal få barn, føde og være i barsel. I alle fall for min del så har det vært viktig å få tid til å bli vant til tanken og jeg husker at når jeg enda jobbet så følte jeg ikke at jeg fikk tid til å sette meg inn i min egen situasjon (utenom jobbsituasjonen da) i det hele tatt. Jeg hører overalt om jenter i andre deler av verden som greit nok ikke har så bra sosialsystem som vi har i norge, men de blir så godt ivaretatt av familie o.l alikevel mens de er gravid. De blir oppfordret til å ikke jobbe, bare bli oppvartet og hvile masse. Jeg synes det er nesten synd at det her i Norge nesten går sport i det å gå i full jobb til permisjonen begynner, greit nok for de som har lyst og er i toppform, men ikke for de som føler seg presset til å følge denne trenden!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 24. august 2010 #14 Skrevet 24. august 2010 Er i uke 36 og jobber fullt. Bare 5 arb.dager igjen Jobber på kontor. Gleder meg til å nyte dagene hjemme nå før fødsel
07 +08:) +10:-) Skrevet 24. august 2010 #15 Skrevet 24. august 2010 jeg er 30 uker og begynte å jobbe 50 % denne uka. Formen har egentlig vært fin hele veien, men med innkjøring av mange 1 åringer i bhg der jeg jobber pluss ett par små hjemme så var det greit å redusere litt. går i turbo fra tidlig morgen til kvelden:)
Sesilia Skrevet 25. august 2010 #16 Skrevet 25. august 2010 Uke 36, ikke i jobb fordi jeg er lærer og det var lite vits i å begynne en uke før jeg skulle ut i permisjon... Så det har blitt en laaaang sommerferie som har gått rett ut i permisjon... Deilig! Har vært så sliten mens jeg jobba hele våren, så nå nyter jeg fri!
Be Cool Skrevet 25. august 2010 #17 Skrevet 25. august 2010 Uke 30 og jobber fortsatt 100%. Er jurist og har til tider mye å gjøre på jobb, men akkurat nå er det stille heldigvis. Men er ikke fremmed for at jeg kommer til å be om sykemelding om noen uker hvis jeg fortsetter å være så sliten som jeg er nå om dagen. Er så trøtt når jeg kommer hjem fra jobb at jeg har lyst til å legge meg med en gang, men med en liten sønn som krever sitt kan jeg jo ikke det akkurat Forrige svangerskap jobbet jeg 100% til jeg gikk ut i permisjon, men denne gangen tenker jeg at du får ingen premie for å være "flink" og ikke sykemelde deg, og jeg tror man får mye igjen for å ta det litt med ro mot slutten hvis man faktisk er sliten. Man vet jo aldri hva slags barn som kommer ut og hvor mye/lite man får sove det neste året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå