Gå til innhold

Søtsuget har kommet for fullt!!! (uke 25)

Anbefalte innlegg

Sitter her nå å spiser søtt. Har en smule dårlig samvittighet for man vil jo helst være sunn og flink å styre unna. Var lett i starten da jeg var kvalm, og litt etterpå hadde jeg heller ikke lyst på kaker og godter. Men nå sprekker jeg gang på gang. Hvor flink bør man være da??? Hva skjer med babyen når man hiver innpå sjokoladene??? Det er vel ikke farlig så lenge det ikke er mye hver dag?? Klarer dere andre å styre helt unna??

Fortsetter under...

Vell siiter hær å gnager på en kirsebærkaramell, hehe. sååå... flink og flink, hehe. Nej jordmor har ikke sagt noe om at det er farlig, man må bare prøve å begrense seg. Er bare ikke lurt å spise no søtt rett før man skal sove, da baby kan få sukker kikk, hehe. kan få vanske med og såve med en/ei som er sprellus i magen, hehe

Og det er det som bekymrer meg, at babyen faktisk får "sukkerkikk", at babyen spiser det samme.

Det gjør at jeg prøver å styre unna. Men fy flate så hardt det er! Jeg fyyyyyser på kanelsnurrer og kakao med krem hver eneste kveld. Eller sjokoladekake.

Jeg har holdt meg unna godterier (har undt meg litt sjokolade i ny og ne) i nesten 5 mnd nå. Men etter at jeg tok glukosebelastning, og resultatet på blodprøven var så lavt at lab-dama måtte spørre legen om det var riktig at jeg skulle testes, så har jeg faktisk slappa litt av ift. søtsaker. Men er ikke akkurat godtermons, går kanskje mest i chips og sjokolade (synes selv jeg er flink å heller ta et knekkebrød med syltetøy/nugatti i stedet) så er vel kanskje heldig sånn sett.

Lærte på Libra-kurs for et par år tilbake, at om man må ha sukker eller noe søtt, så spar det til kvelden. Spiser man søtt til frokost eller lunsj, stiger blodsukkeret for så å falle igjen, og man ender opp med søtsug resten av dagen. Ei skive brød med noe søtt på tar knekken på det verste behovet. Men som gravid skal man ikke kimse med lyster på det ene eller det andre, man ender vel med å tømme halve glasset syltetøy og enda ha lyst på sjokolade....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...