Gå til innhold

når begynner deres barn med strømpebukse på høsten? og alder på barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min stemor sier at man skal kle barnet ett plagg mindre enn man selv ville hatt på seg???

lurer litt på når deres barn begynner med strømpebukser,

ca grader og sånn...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ser det an men når det er under 10 grader midt på dagen kanskje? De er 3 og 5 år.

Skrevet

stemoren din er på jordet. babyer og barn kan ikke regulere varme slik som vi vokse kan.

strømpebukse når det er 10 gr her ute. baby på 1 uke og storebror på 4 år

Skrevet

Når det er mindre enn 8 grader ute på dagtid tar jeg nok på strømpebukse på min 1 åring og 3,5 åring.

Selv om det er kaldt om morgenen utover i september blir det ofte varmt på dagen.

Stemoren din er helt bortreist...et lag MINDRE enn oss selv? Jeg har i så fall hørt omvendt, men tull det og.

Skrevet

hehehe. Det er jo nettop det babyer gjør, de regulerer kroppstemperarturen selv. Ser så mange babyer som er innepakka i all slags klær og poser og dyner, mens mor gjerne har en jakke på. Syns litt synd på de jeg.

Det større barnet kan vel si ifra selv om han eller hun fryser?

Skrevet

Enig i ca 10 grader på dagtid er en god tid. PÅ morgenen nå er det 10-11 her, men da bare får de på seg en lure og slikt foreløpig:)

Annonse

Skrevet

ja jeg og det mener man skal kle barna likt som en selv...

hu er helt på jordet, det veit jeg... men hu jobber i helsevesnet og tror hun kan alt... å da mener jeg ALT!

dette er så slitsomt at jeg vurderer å kutte kontakten...

Skrevet

Da syns jeg svigermor skal ta seg av helsevesenet, så kan du ta deg av ungen din ;)

Skrevet

21.05; nei, babyer er jo ikke så flinke som oss til å regulere temperaturen selv. Så det er viktig å kle de riktig, ikke for varmt, men heller ikke for kaldt. Derfor både for lite og for mye klær er like feil på små babyer,

Skrevet

Kjen på leggene på barnet er de kald på med strømpebukse. har 3 barn det har vært forsjell på alle 3. Gutten er den som blir snares kald. Bor i nordnorge. Gutt bruker strømpebukese/longs ut mai mnd. Han er no så stor at han kjenner selv når han fryser og det ikke lang på høsten før han begynner med strømpebukse/longs. Har allered begynt med det.

Skrevet

Her går mini med strømpebukse hele året =)

Ikke HVER dag da;) Men hun liker å krabbe ute, men nekter å røre seg hvis ho ikke har noe på beina. Sikkert vondt å krbbe uten! Og inne har ho strømpis med antiskli på knærne, så det er mye strøpis her i huset.

Gutten min får klaus av å gå med støpis. Han har et par ullstilongser han går med om det er noen minusgrader ute.

Skrevet

Mine barn bruker strømpebukse bare til pent, aldri i barnehagen. Om de har det på der blir føttene klippet av. Til daglig brukes bare stilongs om det er kaldt.

Om de har på stilongs kommer ann både på været og hva de skal den dagen. Om de skal være mye ute og det under ca 5-10 grader om morgenen får de det på seg.

Skrevet

På mine to barn kommer strømpebuksa på først når gradene kryper mot null. De er begge varme, og har sier ifra selv når de vil ha. Hun i barnehagen har strømpebukse i barnehagen, men regner med den blir ubrukt lenge til. De har alltid vært varme, 7 åringen brukte såvidt strømpebukse i vinter, hun tok heller på seg dressen når det var kaldt,, hun er ikke glad i strømpebukse/stilongs.

Min manns ene barn har begynt med strømpebukse, hun er en frysepinne så hun tar det på seg mens jeg nesten går i shorts.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...