Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Siste innlegg om dette nå håper jeg....jeezez hvor "treg" jeg er... Dere som har det, ser det likedan ut som de som er avbildet hos if? Altså, fargen? Eller kommer de i vanlige Besafe-trekk også? Er liksom ikke helt sikker på at jeg liker de blåe trekkene der...hehe..her er bilde: http://barnibil.if-sikkerhet.no/ifbibprod.asp Når man skal bestille, må man skrive inn navnet på babyen...hvorfor? Vi har ikke bestemt oss enda, bruker de navnet til noe? Vurderer å skrive "ikke bestemt", men vil ikke risikere å få et bilsete med noe tilbehör der det står "ikke bestemt" hehe... Noen plasser på nettet snakkes det om en barneforsikring som fölger med denne avtalen, stemmer dette? Skjönner ikke hvorfor noen sier man så vidt sparer noe på denne avtalen, da de fleste besafesetene koster minimum 1800 as far as I can see...Izi kid koster jo rundt 3000 uten isofix? Med 82 kr mnd i fire år har man fremdeles bare betalt ca 4000, og da sitter man igjen med ett sete til odel og eie, uten at man har måttet betale noe for annonsering (salg av gamle seter) eller frakt for å sende det tilbake til If...må jo väre lönnsomt dette da? Og Izi kid, det kan KUN brukes bakovervendt? Hva om ungen blir kjempelang og ikke får plass? Hehe...usannsynlig, men likevel...da må man bare bytte til Izi up tidligere? Synes jo ikke det ser så beskyttende ut som Kid'en... Ååååh håper dere kan hjelpe meg, jeg ble plutselig så i tvil når jeg skulle bestille! Og de som jobber i den Sikkerhetsbutikken hos If höres jo ut som de virkelig misliker at man ringer og spör om ting...de höres SÅ trötte og uinteresserte ut! Og på nettsidene finner man jo minimalt med info!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Vi fikk sete i dag, det er blått med IF-logo. Vil tro at det er likt for alle siden de har sin egen logo på setet. Synes det var veldig flott jeg, selv om vi skal ha jente. Bryr meg ikke så mye om sånt, da. Mannen min har bestillt setet uten å oppgi navn på babu siden vi ikke har klart å bli enige om det ennå. Barneforsikring har If også. Hvis du har flere enn tre forsikringer hos If blir bliseteleien 10 kr billigere i måneden, tror jeg. Vi har bil/innbo/barn hos de i alle fall. Vi har også kommet fram til at det er lønnsomt med denne avtalen - i alle fall hvis man tenker på "prakket" som følger med å måtte styre og ordne med kjøp og salg av barneseter selv. I tillegg har jeg ikke inntrykk av at det er så stort marked for brukte barneseter pga sikkerhetsrisikoen. Izi Kid og Izi up har jeg (dessverre) ikke giddet å bry meg med å se på ennå, hehe.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Jeg tror også det kan väre vanskelig å få solgt den brukte stolen etterhvert, for jeg önsker i alle fall ikke selv å kjöpe noe slikt fra noen jeg ikke kjenner. Og om man ser på annonser på finn, er det som regel bilstolen som står igjen i sånne samleannonser...Selv om disse stolene er brukte, er de jo testet i et laboratorium för de sendes videre, og som forsikringsselskap skulle det vel tatt seg rimelig ille ut om de hadde en praksis som viste seg å väre til fare for barna. Har tre forsikringer hos dem, men de sa uansett at jeg ikke er plusskunde...var det for en liten stund siden, men avlyste innboforsikringen, da sambo er forsikret gjennom LO og det viste seg at de har en mye bedre forsikring. Og her har jeg betalt på denne innboforsikringen i minst to år...haha....der får man for ikke å sjekke hva man har/betaler for... Jeg tror nå i alle fall izi kid koster rundt tre tusen, det er prisen jeg får opp både på norske og svenske nettbutikker... Og by the way, fikk til svar hos If at det helt sikkert skulle gå an å oppgradere til isofixseter om det skulle bli aktuelt. Kjekt å vite om man kjöper ny bil!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 Ja, jeg har bestemt meg for at dette er den beste løsningen for oss så nå gidder jeg ikke lure på det mer Det er sikkert best for dere også, bare slå til! Tenker på andre ting jeg, for eksempel alle de fine skoene jeg skal kjøpe meg i høst, hehehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå