Gå til innhold

Noen erfaring med modning/igangsetting med ballong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 9 dager på overtid, og fordi jeg tidligere har hatt keisersnitt kan jeg ikke settes igang med gel. Så onsdag skal jeg da legges inn, få et kateter inn i livmoråpningen med en ballong som fylles med vann. Hmmm... Noen som har vært med på dette før? Lurer på hva jeg kan vente meg. Er det veldig vondt? Tar det lang tid før fødselen kommer igang på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk forklart hvordan det foregikk av jordmor i dag.. siden jeg skal settes i gang på torsdag.. da eventuellt med ballong kateter...

Det var som et plastrør som førtes inn i skjeden.. med en liten ballong som blåstes opp for å utvide livmoråpningen... Hun viste ikke selv om det gjorde vondt.. men hadde hørt begge deler fra tidligere gravide hun hadde hatt med å gjøre... "Litt ubehagelig var det nok..." ?!?

Hun sa de fleste ble sendt hjem igjen med dette kateteret... for så å komme tilbake neste dag... Hvis kateteret hadde falt ut i løpet av natten.. så hadde det gjort jobben, med å lage større åpning... hvis ikke så tok de skrittet videre med vaginaler... Fødselen startet ikke med èn gang liksom.. men iogmed hvis åpningen ble større.. så gikk det jo fortere da...

Kanskje ikke så mye til hjelp dette her.. men men... Jeg lever i spenning jeg også...

For min del håper de hopper over hele ballong greia, og setter vaginaler med èn gang...

Skrevet

Min svigerinne ble satt i gang med dette for 1 mnd siden. Hun hadde ca 24 timer med murringer/menssmerter og sa det gikk helt fint. Den ble satt og hun ble sendt hjem, med time ett døgn etter, hun hadde ca cm åpning når hun kom inn igjen (så det ble vel en lang latentfase). I ettertid følte hun at det kanskje tappet henne litt for krefter, fordi om det ikke gjorde vondt.

Litt usikker på hva de gjorde videre, men hun fikk drypp, og vannet gikk selv (usikker på tidspunktet)

Så, om du skal ha, prøv å hvile/sove, tenker jeg.. :)

Lykke til

Skrevet

OK.Høres kanskje ikke mest behagelig ut... Men uansett gleder jeg meg til å få ut gutten nå! Det beste hadde jo vært om disse babyene våre kunne få fart på seg før vi rekker å bli satt igang. Håper på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...