Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fekk tvillinger i 2006 på første forsøk. Hadde da prøvd sjølv i ca 3 år. No har vi veldig lyst på 1 til. Spørsmålet er om vi får dekka ivf fra det offentlege når vi allereie har 2 barn. Eg fyller snart 35 og har liten tru på at vi skal greie det på egen hånd. Nokon som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forståt så får du dekket opp til to barn. Har du da noen fra før,eller fått på egenhånd siden så får du ikke flere forsøk. Unntaket er hvis du har egg på frys,da tror jeg du har rett på å bruke disse.

Skrevet

jeg hadde en samtale med de på st.olav i sommer, og de sa at man får dekket help til 3 barn. dvs si at hvis man får tvillinger slik som dere så har dere krav om å få dekket hjlep til et barn til. masse lykke til.. :)

Skrevet

Jeg tror ikke dere har krav på hjelp til mer enn to barn, bortsett fra dersom dere har fryseegg liggende.

Når det gjelder dette spørsmålet har klinikkene ganske mye de skulle ha sagt, dvs at mens St.Olav sier ja, så kan godt andre klinikker si nei. Da vi starter opp ved Ullevål var grensen på to barn. Samtidig kan det jo hende at det vurderes annerledes noen steder ettersom dere fikk tvillinger.

Det enkleste er bare å ringe klinikken din og spørre :-)

Skrevet

Takk for svar:) Er et lite håp da..Får bestille en time med fastlegen.

Skrevet

Hei, vi fikk tvillinger på første forsøk ved Haukeland, men ingen egg på frys og fikk ikke flere forsøk der. Vi kontaktet St.olavs når vi hadde lyst å prøve på søskenforsøk, men fikk heller ikke komme til der, så jeg tror nok dessverre at mange sykehus stopper ved to barn hvis en ikke har egg på frys.

Det som er positivt er at en får igjen medisinutgifter overstigende 15000 når man har fått barn. Hvis en får barn hvert 3 forsøk, så får en dekket utgifter til medisiner. Hmmm, ble kanskje dårlig forklart dette, skal prøve en gang til.

Vi startet med søskenforsøk privat. Måtte betale alle utgifter til medisiner selv trodde vi, da vi har to barn fra før. Mange her inne på forumet tror også at det er sånn, men slik er det ikke. Vi måtte betale for fosøkene siden dette var privat, men fikk igjen av helfo utgifter til medisiner når vi hadde passert 15 000.

Vi er nå i gang med tredje søskenforsøk. Lykkes vi denne gangen, kan vi prøve igjen og atter få dekket utgifter til medisiner overstigende 15 000. Lykkes vi ikke og må ha et fjerde forsøk må vi dekke alle medisinutgifter selv.

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...