Gå til innhold

Jeg trenger å komme meg vekk litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg ta med gullet mitt på 6 mnd for en liten "ferie"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor som helst det:-)

Med Coop-kortet har to overnattinger på alle choisehotell for 1000,-kr

Eller en tur til varmere strøk??

Teneriffe??

Gjest JuniGull2010
Skrevet

JA, chaterturer er nok greit. Eller rett og slett bare leie en hytte, om det er fred og ro du er ute etter. Kanskje man ikke trenger å dra lengre enn til nabobyen?

Skrevet

Tror kanskje jeg ville satset på en såkalt "storby-ferie". Når barnet ditt er så lite, så kan en reise til varmere strøk bli litt annerledes enn hva man tror. Barna må jo være i skyggen, og gjerne ta en tur på hotellrommet når det er som varmest. Vanskelig å gå ut for å spise på kvelden noen ganger også, spesielt hvis man allerede har leggerutiner på plass. Så med en på 6 mnd blir det liksom ikke bading og soling på samme måten.

Hva med en tur til f.eks København? Synes det er genialt med hoteller hvor det er frokostsal så man får fikset mat til barnet, i tillegg er det ofte god plass til barnevogn. Og ikke minst, rent og pent!

God tur uansett hvor dere ender opp:)

Skrevet

Jeg har planer om å leie meg en leilighet i Spania, og finne en billig flybillett dit. Når man har egen leilighet, er det veldig mye lettere å fikse mat både til seg selv og babyen, og man står fritt til å holde seg "hjemme" eller ta en tur i byen.

Satser på en leilighet med tilgang til basseng.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Tror jeg må ta en storby. Er ikke helt trygg på varmen, hun likte det absolutt ikke da det var varmt i sommer.

Hva med Berlin? Eller er kanskje ikke det ideellt for en baby? Vil sånn til Danmark, men er redd det blir for dyrt med reise til København fra hvor jeg bor.

Skrevet

Berlin tror jeg er helt topp! Var der for noen år siden uten barn, men tenkte at det må være en perfekt plass å dra med barn hvis man vil til storby. Lite trafikk og brede fine fortau som er fine å trille på og masse kule kafeer!

Skrevet

Blæ, bf sier at det er "farlig" for meg å reise alene med babyen til en storby. Mange andre som gjør det, ikke sant!? Ikke det at han kan hindre meg, men er jo like mye hans barn som mitt. Selv om vi ikke er sammen..

Skrevet

Kan absolutt ikke få meg til å tro at det kan være farlig, men hvis barnefaren vil være vanskelig så kan han hindre deg da du må ha hans underskrift for å få pass til poden (i dag må selv babyer ha pass).

Håper det ordner seg og at du får en fin ferie!:)

Skrevet

Tror man skal være rimelig uheldig hvis man støter borti noe farlig i Berlin, spesielt hvis man holder seg borte fra de dårlige strøkene. Er ikke alene selv, men har reist mye alene med datteren min... null stress! Ta deg en tur med den lille, og kos dere masse:)

Skrevet

Nei, han er verdens beste det er derfor han bekymrer seg også :) Så han hadde ikke gjort noe for å hindre meg. Hehe, jeg skal vise han denne tråden ;)

Men må jeg virkelig ha pass? Går jeg bare ned til politistasjonen da? Hvor lang tid tar dette?

Skrevet

Du må ha pass til babyen. Om du har foreldreansvaret alene trenger du ikke barnefarens underskrift. (Gjorde det ikke for 10 år siden i allefall.) Tror du får automatisk felles foreldreansvar om dere bodde sammen da barnet ble født nå.Gjorde dere ikke det må vel han skrive under eget skjema regner jeg med.Har han ikke gjort det har du pr definisjon foreldreansvar alene og trenger ikke hans underskrift.

Praktisk om man har xer som bekymrer seg.

Pass får du på under 1 uke. Måtte nå til fotograf å ta bilde av babyen.

Har vært både i syden og storby alene med baby og det er absolutt ikke noe å bekymre seg for kan du hilse barnefaren med.

Stockholm er foresten en kjempefin by hvor det er fint å komme frem med vogn.Dit slipper du pass også.

God tur :-)

Skrevet

Når vi skaffet pass til vesla, så hadde vi henne bare på fanget i fotoboksen på politistasjonen. De hadde en plate vi puttet mellom meg og henne, slik at jeg ikke synes på bildet. Ganske snedig, men greit å ringe dem for å høre om de har noe sånt:)

Passet kom også i løpet av 3-4 dager, så gikk veldig kjapt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...