Gjest JuniGull2010 Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 I følge min lege er Cerazette langt fra like sikker som vanlig p-piller. Hun ba meg om å komme tilbake når jeg var ferdig med amminga, for å få resept på vanlige p-piller. Jeg vet ikke hva andre leger forteller, men hvis man ikke er klar for flere barn med det første, er det vel greit å vite dette! :-)
bitthen Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Nei, du har rett. Cerazette er en minipille. Vil ikke i den er langt fra like sikker, tror det er snakk om et par prosent i forskjell. Men om man nermest blir gravid bare folk ser på en bør man kanskje vurdere spiral i steden for...
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Enkelte har nok blitt gravid med den ja, men det er som oftest fordi de rett og slett glemmer en pille, eller tar den for sent. Gjør man det så er den ikke trygg lenger. Men den er 99% trygg som alt annet når man tar den akkurat slikt det kreves. Men som sagt 99% er ikke 100% uansett..
Gjest JuniGull2010 Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Hehe.. Ja, jeg har en tante som har tre "p-pillebarn", som hun kaller det... Jeg så i den spedbarnsboka man får på sykehuset (Sandvik), at ved minipillen er risikoen for å bli gravid 0,3 - 8% og på p-pillen var det 0,2 - 3%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå