Gå til innhold

Noen som studerer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg har nettopp begynt på universitetet i stavanger, skal ha barn i januar. Tenker å kanskje ta permisjon i 1 år fra skolen slik at jeg er ferdig utdannet om 4 år. Men jeg vil høre om de har mulighet til å legge til rette for at jeg kan ha med meg babyen på skolen, men jeg vil samtidig ha hvertfall 6 uker til å komme meg igjen å kose meg litt sammen med babyen før kaoset igjen.

Er det andre som gjør eller har gjort det samme? og er det kanskje noen som går på uis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg studerer. På høgskolen i Bergen riktig nok. Holder på med siste året nå. Vi har praksis frem til jul, en mappeeksamen med 5 oppgaver og bachlor oppgaven som skal inn før sommeren. Har valgt gjøre meg ferdig med mappe eksamen - noe som innebærer at jeg på den siste oppgaven (gruppe oppgave) må ta med meg minsten noen dager. Tar meg så 1 års fri og jobber med bachlor oppgaven. Fint, så får jeg være hjemme i nesten 1 1/2 år :D

Skrevet

Jeg studerer, går sykepleien deltid (75%) så jeg skal bare kjøre på med skole og baby :) blir hardt, men går man inn for det er det utrolig hva man får til. Jeg skal ut i praksis neste uke, i 9 uker (medisinskpraksis) er 26 uker på veg når jeg begynner og 35 uker når jeg er ferdig.. Tror det blir veldig hardt.. Så har jeg sykdomslære eksamen 1mnd etter termin, og praksis igjen i april, men da har pappaen sakt at han vil ta ut sine 10 ukers permisjon slik at jeg får tatt praksisen :) Jeg skal være ferdig sjukepleier desember 2012 :)

Ting må planlegges og man må gå inn med positiv innstillig :) så ordner det seg!!

Skrevet

hei student89! =)

jeg studerer også sykepleie, jeg går heltid og er ute i min andre sykehus praksis nå, på medisinsk avdeling. jeg er 26 uker i dag og skal gå åtte uker framover. jeg har virkelig gått inn for å fullføre denne praksisperioden, så det skal jeg få til =) selv om jeg allerede merker nå at det blir litt tøft, er jo mye som må gjøres på en medisinsk post, men heldigvis ikke så mye tunge løft som det ofte er på kirurgisk avdeling.

syns det er utrolig tøft av deg å gå inn for å fullføre samtidig med barn =) jeg har valgt å ta et år permisjon, har igjen ett år før jeg går ut i permisjon i begynnelsen av november og da er er vi ferdig samtidig =)

uansett, masse lykke til! =) vi får tenke litt på hverandre i denne praksisperioden =)

klem

Skrevet

Jeg skal heldigvis være på en sjukestue i heimbygda mi. Så forde om det blir stressende får jeg iallefall være med en del kjente sykepleiere :) og det er jo godt..

Synes nå vi begge er ganske tøffe jeg ChrisLuka, er ikke bare bare dette yrke og i tillegg ha en i magen å tenke på. Er jo ikke bare praksisen vi har å tenke på.. er jo et liv hjemme, og for min del MASSE studiekrav som skal leveres etterhvert, medikamenteksamen osv. osv. Men detta klarer vi :) rette innstillingen har ALT å si.....

Ja, jeg skal nå iallefall prøve å fullføre skola.. Om det blir for hardt tar jeg 1års pause.. Jeg kommer ikke til å la skola gå utover babyen, eller samboeren min. så kjenner jeg at jeg ikke klarer alt, dropper jeg skola et år :)

Skrevet

Student og gravid jeg også, for andre gang:-) Har bare master igjen når baby kommer i januar, planlegger å være hjemme noen dager i uka og så skrive oppgave noen dager i uka, mens pappaen er hjemme. Vil bare tipse dere andre studenter om å benytte dere av det "smutthullet" som det står om på gravid og student forumet, har nå sjekket dette opp og i mente med lånekasse og NAV , og selv om det nesten er for godt til å være sant går det faktisk, så lenge far tar ut sin permisjon gradert og ikke på fulltid. Gjorde ikke dette sist(fordi vi ikke visste om det) da studerte jeg bare en dag i uka, mens mannen var hjemme uten å få noe i permisjon penger fra NAV .Nå kommer vi til å strekke permisjonen hans gradert utover 1,5 år, mens jeg planlegger å være ferdig til jul 2012.Blir fint å slippe sende småtten i bhg 5 dg i uka før han er 1,5år:-)

Skrevet

Jeg studerer siste året på bachelor i revisjon og har termin 17. desember. Jeg har tenkt å ta mine eksamen til jul som er:

25. november

3. desember

9. desember

Så om babyen ikke kommer før tiden skal jeg kunne klare dette. Det halvåret som gikk nå tok jeg på meg 15 studiepoeng ekstra og har dermed bare 15 studepoeng igjen over jul - altså bare ett fag. Dette håper vi å få til ettersom ikke noe av oppmøte er obligatorisk og pappa'n har muligheten til ta nytte av dette smutthullet som er nevnt over her :)

Etter dette byr det nok videre til master i 2 år hvor jeg kan være masse sammen med babyen så lenge jeg er strukturert og får gjort ting mens babyen sover/blir passet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...