Gå til innhold

Har en sånn "være bekymret over alt" dag i dag.....

Anbefalte innlegg

Er snart 19 uker på vei. Var til ord. UL på fredag og alt så kjempe fint ut:) Og tror disse små tingen jeg kjenner der inne er liv jeg kjenner....

Men nå har jeg ikke kjent så mye på to dager, og kjenner da angsten setter seg som en klo rundt hjertet:/ Gjør ikke annet enn å gå og kjenne etter alt mulig......

Hører til historien at vi har mistet i uke 19 for litt over et år siden. Men denne gangen kjennes alt helt anderledes ut enn den gang, det vil si at da hadde jeg høyt blodtrykk og veldig vondt. Noe jeg ikke har nå......

Så hadde jeg bestilt en baby watcher på nett, men misforsto når jeg fikk bekreftelsen, skulle da svart på den mail, så jeg har gått og ventet på den i to uker. Svarte på den nå i dag da.....

Noen som vet om butikk som selger slik, og ikke på nett????

Klem fra meg

Fortsetter under...

hei, teknikkmagasinet selger dopler. Jeg kjøpte min dær, er veeeeldig svak lyd i min (vet ikke om at det er for at jeg gjør no feil for alle andre som har kjøpt der har fin lyd) men er nok til at jeg hører at d e baby sin :) tror det er for at jeg aldri kommer meg rett over hjerte til baby, men heller ved siden av så. for min egen hjertelyd dukker opp non ganger og den er klar og fin.

Hei kjære Tirilgirl, vondt med sånne dager - det er noen av dem..... Sender deg mange klemmer! Jeg tror sannelig jeg skal dra å handle en doppler selv, tror det kan gi litt ro frem til jeg kjenner liv. I forhold til å kjenne liv, så husk at det ikke er forventet å kjenne daglig liv enda. Stor klem fra en i samme båt

Husk du er herlig og gutten din har det helt topp. UL viste det :-)

KLEM

Uff, det er noe dritt med sånne dager altså!!

Nå skal ikke jeg flåse og fortelle at jeg skjønner hvordan du har det, for jeg har aldri mistet et barn så sent i svangerskapet. TROR jeg kan forstå at denne perioden er tøff psykisk for deg.

Det er da jeg pleier å ty til litt sånn rasjonell skvip som at du var på ul for mindre enn en uke siden, da var jo alt fint med den lille. De aller fleste feil på fostre skjer jo på et tidligere stadium, og man finner gjerne problemet først ved ul - ikke sant. Det betyr jo at sjansene for at noe har skjedd med ungen din er minimale. Hvis alt så flott ut ved ul er jeg helt sikker på at det er det nå også. Da sjekket de hjertekammer, hjerne og kropp og vitale deler.

Selv om ungen begynner å bli større, er den ikke store greia ennå, og veier altså ikke mange hundre grammene, så om den ligger med ryggen inn mot magen din og sparker innover mot din rygg, vil du ikke kjenne noe som helst. Kanskje har du morkaken foran?

Et annet rasjonelt skvip er at dersom du har kjent noe før, men ikke nå så betyr vel dette at ungen din har flyttet på seg og funnet en annen plass? Ergo lever den jo:-)

Syns ofte det kan bli litt sånn konkurransepreg over hvor tidlig man skal kjenne noe og hvor ofte jeg. Det er faktisk like normalt å ikke kjenne noe ennå. Vi er alle forskjellige med forskjellige kropper og babyer.

For å komme med en konkret beroligelse, er jeg i uke 22+3 og kjenner minimalt. Jeg kjente bobler i uke 18 og så har det vært stille. Jeg har morkaken foran, bruker Angelsound på dårlige dager (ikke alltid like lett å være rasjonell med seg selv;-)) og i blant kjenner jeg noe inni der.

Min lege sier at jeg skal slappe helt av og bare vente og se. Det er ikke før uke 24-25 man skal kjenne liv og kjenne det hver dag. Jeg har vært på flere ul og hver gang ser vi en frisk liten baby - kanskje vi bare har noen rolige, soveglade unger???

Så du har gooooood tid ennå:-)

På Teknikkhuset kan du få kjøpt sånn doppler, men jeg bestilte via nett og fikk det i postkassen etter 3 dager, så det går også raskt.

Ta vare på deg selv, pust og les rasjonell skvip når angsten kommer.

Klem

Tusen hjertelig takk for gode svar:)

Skaubinna: har svart deg i tråden på Gravide slitere:)))

Men må bare få si at en Angel sound jeg fikk kjøpt brukt nå i kveld reddet sinnet mitt.....hehe:) Nydelig lyd:)

Min samboer fikk også høre, han synes det hørtes ut som en ubåt.....hehe-første gang han har fått høre sin sønn:)

Anbefaler denne til andre som blir litt engstelige og trenger bekreftelser:)

Klem fra meg:)

Annonse

Huffda, Tirilgirl. Hadde jeg lest denne tråden tidligere skulle du fått låne min doppler, hadde kjørt den ekspress frem til døra di!! Gode råd i det forrige svaret, i alle svarene. Meeen, vet jo at det ikke er hver dag man klarer å være like positivt innstilt, når vihar strevd med å komme dit vi er idag.. Kleeeeeem

Tusen tusen takk kjære deg:)

Kjenner frykten slipper taket nå, ble plutselig veldig trøtt her og skal gå og legge meg:))) Skriver en melding til deg i morgen, vi MÅ finne en dag som passer for kaffe drikking:)

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...