Gå til innhold

noen andre med kort livmorhals og som risikere å føde for tidlig...?

pergojenta*er blitt mamma :)*

Anbefalte innlegg

var på ny kontroll av livmorhals i dag... det var omtrent ingenting igjen av den... ca 5 mm mot 15 for 2 uker siden.. fikk beskjed om eg burde forberede meg på å føde snart.... er jo bare 32 +2... dette er bare så skummelt... skal på omvisning på prematur avd i morgen....

jeg blir bare så lei meg når eg tenker på hun sannsynligvis må ligge i kuvøse og få mat igjennom sonde...har heldigvis fått lungemodningssprøye...men dette er bare innmari tøft.. føler meg så hjelpesløs....:(

Fortsetter under...

hei!! det var jammen lenge siden!!

uff var jo ikke så kjekt å lese dette da...:/ forstår godt tankene dine rundt dette men som en sa til deg på 3 trim så er det ikke sikkert hun må ligge i kuvøse noe lenge...kommer jo litt an på hvilke uke du føder i sikkert...har de estimert noe str på henne nå? dette går nok veldig bra skal du se....jeg vet ikke så mye om dette her og håper noen kan svare deg på det du lurer på......

krysser fingrene for at du får gå gravid noen uker til..minst!xxxxxxxxxxxxxxxxxx

lykke til fra meg...klem

heisann!

ja lenge siden sist nå? alt bra med deg og den lille?

håper du har rett at det er bare i starten... de sier jo det skal gå bra.. men jeg tror liksom ikke på de.. i tilegg har jeg sykt fødselsangst... er så redd det skal skje noe med henne under fødselen... vet jo aldri.. ingenting er sikkert...tror det ikke før hun er ute... så skal på fødselssamtale i dag... jeg begynner bare å gråte hver gang det blir snakk om fødsel...

sist jeg var på ul kontroll , da var jeg ca 30 uker.... tror de sa hun var 34 cm og ca 1500 gram... la vist an til ca en gjsnittlig baby på 3500 gram...vist jeg går tiden ut... som neppe skje... siden det er 2 uker siden nå så håper jeg hun snart er 2 kg... så hun er ikke så liten på vekt... men fikk beskjed om at den refleksen på at de tar bryst ikke er utviklet før tidligest i uke 36... så hun vil ikke klare suge selv... er veldig spent koss ting går...

må bare tenke positvt...

Hei...

Først lurer jeg på hvordan man finner ut om man har kort lmhals? Jeg er ikke på noen kontroller der noen kikker inni der :-/

For det andre så husk at termin kan være alt fra to - tre uker før termindato, til et par etter...og det er også en fordel om det er jente...de er sterkere!

Blir du ikke lagt inn da på sykehus? Bedre om du ligger og tar det med ro...spør om det!

Uansett lykke til...babyen er så stor at dette går bra nå vettu!

:-)

hei

Hmm jeg vet ganske nøyaktig termin dato da.. siden dette er en ivf baby ....

Hos meg ble den korte livmorhalsen oppdaget tilfeldigvis på forrige kontroll... jeg ville bare spør jordmoren om det var vanlig å ha en del kynnere..har masse noen dager... og samtidig ha en del slimete utflod..og en del stikkinger inni der... hun sa ut i fra det du forteller meg nå.. så kansje vi burde ta en sjekk på livmorhalsen din.... var egentlig på vei ut døra etter ul... var veldig glad eg turte å spør om det spørsmålet....så kom en lege og såg...måtte ta innvendig ul.... og han la meg inn med en gang.. den skal vanligvis være over 3 cm... og min ble målt til 15 mm da.. så jeg måtte inn å få lungemodningssprøyte....

nå ligger jo min i tillegg med hodet ned.. så har masse nedpress.. så eg bør siitte minst mulig.. helst ligge ...eller gå...

ja det må vel gå bra...:)

hun er jo blitt stor og fin nå da:) går gullegodt dette skal du se..men ja jeg vet..ingenting er sikkert før de er ute med ett skrik..xxxxx så bra du turde spørre jm!! :) henne kan du spørre om alt du lurer på vettu--derfor hun er der!!

hmm..har en del kynnere hver dag jeg også men trodde det var vanlig jeg..ikke hatt sånn ktr der noen kikker meg oppi der jeg heller...burde man det kanskje?? er dine vonde? har hatt kynnerer hver dag siden uke 16 men ikke "kjent" de før for noen uker siden...før kjente jeg bare magen ble hard..nå er det gansek ubehagelig og kan komme når jeg gjør ingenting,går eller løper spesielt..tja...når som helst...skal på kk på kontrioll idag pga liten baby..for å sjekke at han får den næringen han skal osv....så du er heldig i den forstanf at babyen din er blitt såpass stor om hun skulle komme nå;)

jeg formin del er ikke veeldig bekymret for babyen min for vi tror vel i grunnen alle at det er genetisk...storebror var liten,jeg var liten og mammaen min var liten...og alle født i uke 37 så...men tar det ikke som en selvfølge og krysser ALT for at han koser seg inni der og har det fint!xxxxxx

klem!

Annonse

Forstår tankene dine godt. Jeg også hadde forkortet livmorhals denne gangen og gikk ukentlig til kontroll på sykehuset. Det jeg fikk beskjed om var å ligge mest mulig, ikke løfte tungt og ikke ha samleie. Var også innlagt på sykehuset noen dager for å overvåke situasjonen. Dessverre utviklet jeg HELLP-syndrom så jeg måtte ta hastekeisersnitt, men mini hadde fått lungemodningssprøyter og ble født da han var 34+2. Etter litt over en uke ble vi skrevet ut fra sykehuset. Førstemann ble født da han var 32+3, men han rakk ikke å få lungemodningssprøyte. Han var påvirket av at jeg hadde svangerskapsforgiftning, men sugerefleksen og fighterviljen var på plass så vi var på sykehuset i bare 3 uker (pga lav fødselsvekt). Ingen av barna mine trengte kuvøse, men lå i varmeseng.

Ønsker deg lykke til, men prøv å tenke positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...