Frk Fjong Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Er det noen som har født på AHUS i det siste her? For jeg lurer litt på en ting... Jordmor fortalte en gang at det var åpent for besøk på barsel èn time om dagen, for andre enn far... Men så leser jeg på ahus sine nettsider nå, at det bare er far og ev. søsken som får komme på besøk. "Besøksrutiner på Barsel og Barselhotellet: Kun far/ledsager kan besøke avdelingen. Søsken til det nyfødte barnet besøkstid mellom kl 17.00 -19.00 alle dager. Det er ikke adgang for annet besøk. " Greit å vite litt på forhånd kanskje.. da familien fra andre deler av landet planlegger å ta turen for å besøke på sykehuset... (MYE bedre enn å ha hele bølingen på besøk når jeg kommer hjem i alle fall...) Noen som vet hva som blir praktisert?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Vet ikke hvordan det blir praktisert på a-hus, men man kan uansett få besøk utenfor avdelingen eventuelt, hvis man ønsker det- f.eks i sittegrupper ute i gangen, kafeen eller lignende=)
MuffeMamsen Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Jeg fødte på AHUS for ett år siden, og vil vel tro at de praktiserer de samme reglene nå som da... Den gangen kunne far og søsken være der hele dagen om de ville, mens øvrige besøkende måtte følge besøkstiden. Husker ikke helt klokkeslettet på denne, men det kan ha vært 17-19. Ellers er det som hun over her sider, at du kan ha så mye besøk du vil i kafeen o.l.
2gutter+tvillinger Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 På A-hus er det riktig at kun far har lov å være hele dagen, søsken har besøkstid mellom 17-19, og for øvrig familie/venner/besteforeldre må man trille barnet ned i den lange gangen i 1.etg, og sette seg på de plassene som finnes der, og det kan man gjøre når som helst på dagen. Og der er det jo kiosk som man kjøpe litt kaffe og snacks, hvis du ikke har besøk som tar med seg noe da;) Egentlig litt deilig sånn de har det nå, fødte på gamle A-hus sist, og da var det fritt frem i besøkstiden, og jeg lå på 4.mannsrom, så du kan jo tenke deg trafikken inne på det rommet, når alle kom på samme tid....Noen hadde jo med 8-10 pers inn på rommet... Så ser frem til mer hvile denne gangen;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Ja, jeg hørte noe om at mange sykehus innførte nye regler for besøkstid/ besøkende i forbindelse med svineinfluensaen i fjor, og at mange valgte å beholde disse nye, strengere reglene fordi de fødende og personalet på avd. faktisk foretrakk litt roligere omgivelser i tiden rett etter fødsel. For ja, det kan jo bli litt mye av det gode hvis man ligger på flermannsrom og alle skal få besøk av hele slekta, venner osv hele dagen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå