Gå til innhold

Etter 2 års pause er jeg endelig tilbake igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er godt å endelig være tilbake. Har hatt tre forsøk i Tromsø uten hell, to ferske forsøk og ett fryseforsøk.

Nå er vi begynt på forsøk i Stockholm Karolinska, hvor vi skal ha vårt første PGD forsøk. Regimet deres er litt annerledes enn i Tromsø med Synarela'en. Her skal jeg spraye i begge nesebor morgen og kveld til samme tid. I Tromsø måtte jeg spraye annen hvert nesebord 3 ganger daglig. De i Stockholm skjønte ikke helt praksisen i Tromsø...

Hvordan sprayer dere??

Har litt bivirkninger som sterk hodepine- går ikke over ved å ta noen som helst tabletter. Det som funker er å sove- hvis jeg får til da.

Så har jeg noen voldsomme menssmerter. (Har også endometriose, og de cystene jeg har på eggstokkene på 3 og 4 cm kjennes ikke ut til å ha blitt noe mindre). Ellers har jeg endel hetetokter, ømme bryst og faktisk veldig lite humørsvingninger. Det var vel det jeg slet mest med under tidligere forsøk.

Skal reise til Stockholm den 10. September for uttak. Innsettingen blir vell den 14. September.

Er det noen flere der ute som skal gjennom forsøk rundt den samme tiden? Hadde vært spennende å hatt noen å følge sammen med:)

Lykke til til dere alle sammen som har forsøk i tiden fremover:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har uttk i morgen og håper på innsett torsdag :) Vi er igang med icsi.... Dette er vårt andre forsøk,første forsøket vi hadde var i juni men ingen av de 4 eggene ble befruktet... Så håper på mer hell og lykke dette forsøket.... :)

Jeg må bare spør jeg hva er PGD? :S *flau*

Masse lykke til i hvertfall ;)

Skrevet

PGD= Preimplantation genetic diagnosis.

Når de har tatt ut egget og det er befruktet så gentester de egget for genavvik før de setter det inn igjen.

Dette da fordi jeg har et avvik med mine gener.

Dette er ikke lov i Norge og måtte derfor søkes til Sverige:)

Masse lykke til i morgen, skal krysse fingrene mine:)

Blir en spennende til fremover:)

Skrevet

Så spennende :) Håpe dere kan lykkes med dette forsøket da:) Ja jeg håper virkelig at vi får et bedre utfall i morgen enn vi hadde sist.... Men som sist gang gruer jeg meg til uttak :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...