Gå til innhold

Ang kromosomtester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vel igang med ivf bare vi får noe i postkassen snart.

Men lurte på om man må vente på oppstart pga at svar på kromosom testene må foreligge før en kan starte? Vet at disse tar opptil 8 uker.

Holder til på ullevål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kromosomtester?

Skrevet

Vi tok begge kromosomtester for 2 år siden, de tok vi vel like før sommeren og hadde ikke svaret før etter 2 mnd på grunnav ferieavvikling:(((

Jeg fikk ikke brev om det, men de ringte da jeg hadde noe avvik på mine kromsomer:(

Ja, en må nok vente til de er sikre. Dersom en har kromsom avvik, som i mitt tilfelle måtte vi snakke med 'kromsom eksperter' og bestemme oss for hvilken vei vi ville gå videre. Vi valgte først å ta vanlig ivf da, men uten hell med det har vi nå endelig begynt med PGD forsøk i Sverige. Der tester de eggene for kromsomfeil før de settes inn i ivmoren.

Vet det er tungt og vente, men det er det beste dersom man skulle ha feil slik at man får muligheten til å ta noen valg før man setter i gang.

Og ikke minst for all den viktige informaasjonen:)

Men forhåpentligvis så har dere 'friske' kromosomer.

Lykke til videre, håper du fikk svar:)

Skrevet

Hvorfor har dere tatt kromosomtester?

Har aldri vi gjort..

Skrevet

Da min mann har svært lite spermier ble det bestemt under utredningen at han skulle ta en kromsomtest, de testet meg også i sammme slengen. Foreldrene til mannen min hadde noe problemer med å bli gravide med han, dette ble vell nevnt på en av konsultasjonene på sykehuset. Regner med det var grunnen til at de ville genteste.

Skjønte at dette var en svært dyr og krevende test, men det skulle vært noe alle par som sliter får valget om å ta.

Skrevet

Ok.

Er sjeleglad for at vi ikke ble tilbudt det!!

Ville ikke vært uten frøkna vår for noe i verden!

Lykke til til dere begge.

Skrevet

Ringte ullevål og hun sa at kromosom prøver var som sagt frivillig. Det eneste jeg måtte ta var noe som kaltes amh eller noe slikt og en serologiprøve.

Hun sa at de hadde sendt ut papirer på torsdag så jeg håper det kommer noe i posten idag.

Blir veldig usikker når det gjelder de kromo-prøvene, vet de tar over 2 mnd og da får jeg litt hetta.

Men jeg vet som sagt ikke når de anbefaler å gjøre det eller ikke.

Mannen min har svømmere men de er ikke verdensmestere for å si det sånn:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...