Lillefisk Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Ville bare dele vår oppskrift på hvordan man bli gravid. Første gangen tok det 3 forsøk før vi ble det men denne gangen satt spira på første forsøk :-) Først finner du ut når du har eggløsning. Vanligvis er det dag 14 i syklusen (dag 1 er den dagen man får mansen). Fra ca dag 9 ville jeg startet å ta eggløsningstester (for noen kanskje enda tidligere hvis du har korte sykluser). I denne perioden (fra dag 9-dag 17 ca) ville jeg hatt sex annenhver dag. Test hver morgen og den dagen testen er positiv er det bare å kjøre på med sex+ dagen etter også. Det er en fordel hvis dere hadde sex dagen før eggløsningstesten var positiv også. I prøveperioden (og helst lenge før) bør man ikke drikke mye alkohol (ikke mannen heller) og ellers leve sunt. Overvektige bør slanke seg og undervektige bør prøve å legge på seg. røykere bør redusere eller slutte. Husk folat gjerne 3 mnd før prøveperioden begynner. Og så det vitkigste. Hvis du som jente sliter med å få orgasme under samleiet vil jeg anbefale deg å fikse det selv etter samleiet er over..dette er viktig for å "trekke" sæden oppover. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Må bare få legge til at el-testingen skal man gjøre på ettermiddag/kveld og man bør ikke drikke før man tester, la det gjerne gå 3 timer fra du drikker til du tester. Prøv å ta testene til nogenlunde samme tidspunkt hver dag.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Gratulerer med nr 2 på vei!! Så deilig at dere får det til så lett! Må bare skyte inn her at legene på Riksen mener at det er bedre å ikke ha sex så ofte, heller samble opp litt svømmere. Det viktigste er å ha sex etter el og ikke før. Er det de sier da... Ellers var dette gode tips til nybegynnere tror jeg, de som sliter har mest sansynlig prøvd det meste allerede. Er ikke alle som får positive el-tester selv om de har el, så for noen kan disse tstene være til mer frustrasjon enn hjelp. :-)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Tips til slitere var det nok ikke, akkurat.......... Men nybegynnere, ja. Gratulerer med spiren. Hadde bare oppskriften vært like enkel for oss alle
*Ønskergjerne* Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Litt feil overskrift?? Jeg tror de som kan kalle seg slitere , har prøvd alt du skriver over her ,og mer til. Prøvd 3 år med det du skriver her,men det funker ikke for oss..........
Lillefisk Skrevet 23. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2010 Ja kanskje jeg burde skrevet tips til prøvere da ;-) uansett så prøvde vi oss frem første gangen og da gikk det på tredje og jeg skrev ned alt vi gjorde siste gangen og denne gangen gjorde vi nøyaktig det samme og da satt den med en gang..men det er klart, har man hormonelle problemer og andre ting som jeg sikkert ikke har peiling på så skal det jo ofte mer til. Og det med å spare opp sæd, sikkert riktig for noen men jeg har flere eksempler på at det beste er å ha seg minst en gang i døgnet fra eggløsningstesten er positiv i det minste...før det så bør man holde på annenhver dag ja :-)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Trenger ikke å være noe galt for at det ikke klaffer. Du må nok bare innse at dere har hatt veldig flaks. Tror det er fryktelig mange som har prøvd din oppskrift i mange år uten å lykkes, selv om de er 100% friske. Og uansett velger jeg å tro på det spesialistene sier;-) Kos deg med spiren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå