Gå til innhold

Når ringe legen og bestille time? Har ikke vert på GU på nesten 6 år..

Anbefalte innlegg

Er snart 5 uker, men når skal jeg ringe?

Har ikke vert på GU siden før forrige graviditet (var ikke på etterkontroll), og har aldri tatt celleprøve. Er dette ting jeg burde gjøre nå?

Fortsetter under...

Det er jo bare å ringe å si at du er gravid og ønsker time til første svangerskapskontroll, så setter de opp en time når du er i den uka de har rutine for å gjennomføre kontrollen.

Kan hende legen ønsker å ta en celleprøve siden du ikke har tatt en før.

Jeg satser på første legetime rundt uke 10-12 denne gangen. Sist var jeg tidlig i uke 6(hadde egentlig timen for noe annet), og syns det var litt tidlig. Da bestilte jeg meg en jordmortime i uke 12 så det ikke ble så veldig lenge mellom kontrollene.

Synes du burde få sjekket ut litt forskjellig da ja..

Jeg er bare 23 å har tatt hvertfall 4 celleprøver i mitt lliv og flere gu..

Tror man burde ta celleprøve hvert andre eller var det hvert fjerde år.

Ring legen og forklar situasjonen.Kanskje velger de å sette deg opp til en dobbelttime med både gu og 10-12 ukers kontroll. Evt kan du gå tidlig til legen for gu og ta 10.12 ukers kontroll hos jordmor. Du bør uten tvil ta gu og celleprøve. Celleprøve anbefales å taes minimum hvert tredje år. Rart du ikke har blitt innkalt. Trodde det gikk automatisk hvis man ikke passet på selv.

Lykke til videre! :o)

Uff.. ja må vel bare ringe... Håper den kvinnelige legen min er tilbake, da jeg nekter å gå til den nye unge turnuskandidaten... Uff.. Hater legebesøk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...