HW & MW + nr3 Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 På lørdag og søndag opplevde jeg og få kraftige kynnere som i går på søndag utviklet seg til og bli me hyppig og smertefull...I redsel for hva dette utviklet seg til dro jeg til legevakten..legen der kjente litt på magen og vi hørte hjertelyden! Jeg fikk beskjed om og ta det rolig og ble sykemeldt en uke.. I dag har det roet seg. Va på jobb i helgen da dette startet så ble kanskje for mye...Er 18+4 og gravid med n3. Er det andre som har opplevd kraftige kynnere så tidlig i svangerskapet? Jeg hadde mye kynnere med nr2, men ikke smetefullt som jeg opplevde det i går..
endelig gravid28 Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Jeg opplever også noe liknende. Startet ca uke 19-20 hos meg. Var endel plaget med vondt nederst i magen fra før, men så ble jeg obs på dette med at alt strammet seg og da skjønte jeg at det var kynnere. Er i uke 25 nå og det har ikke blitt bedre. Får vondt i magen når jeg er i aktivitet. Kjente det spesielt på jobben en dag hvor jeg gikk med vond og stram mage en hel dag og var helt utslitt etterpå. Nå er jeg sykemeldt. Jeg er førstegangs så er litt usikker på hvordan "vanlige kynnere" skal være så tidlig i svangerskapet. Men jeg har problemer med å ga en liten tur til og med. Er vanligvis veldig sprek og liker å jogge og trene o.s.v. Så syns dette er ganske kjipt.
frusort Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 jeg har det akkurat likt nå! Hatt mensmurringer i noen uker, som ble kraftigere. og så jobbet jeg hardt i helgen, m det resultat at kynnerne kom regelmessig og gjorde skikkelig vondt de siste tre ettermiddag/kveldene. Kjenner det og på dagtid, men mest seint på dagen. Smertene går også bak i korsryggen, så sønd kveld ble jeg bekymret og ringte føden. De sa jeg skulle komme tilbake hvis det ikke ga seg, og i dag var jeg til sjekk. Ingen virkning på livmorhalsen heldigvis! Men beskjed om å ta det m ro og snakke m arbeidsgiver. Tenker å ringe fastlegen min i morgen, men vet liksom ikke helt hva jeg skal spørre om. Kan ikke fortsette å jobbe sånn, men kan jo ikke bli helt sykemeldt heller, når ingenting har skjedd.... Håper legen min kommer fram til noe fornuftig, for jeg føler meg langt fra fornuftig ang dette... Gjør også vondt når jeg går, både menssmerter og sting på en gang. Er i uke 22 nå.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Hei jeg er nå 12+3 uker på vei, og jeg hadde noen kraftige kynnere allerede i uke 11. Jeg ble selvfølgelig redd, men tok det med ro. Jeg hørte hjertelyd den 20/8 Og legen sa det er helt normalt med kynnere om man har vært en del plaget med menssmerter og det har jeg vært. Jeg er bare 20 år og han sa også at det kan ha noe å si på kraftige kynnere tidlig i svangerskapet. Men nå er jeg over 12 uker så nå prøver ejg å bare glede meg over graviditeten og ikke bekymre meg for mye. Det er jo større sjangse for at det går bra enn dårlig Lykke til !
endelig gravid28 Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Jeg syns også dette med å forklare dette til lege og arbeidsgiver er vanskelig. Men vi må tenke på at vi har fått beskjed om å ta det med ro for at nettopp ingen ting skal skje. Vi kan ikke presse oss helt til noe galt skjer for å få forståelse. Men jeg skjønner akkurat hva du tenker for har det sånn selv. Håper legen din tar det på alvor. Jeg har hatt det sånn i flere uker nå og min sykemelding går snart ut. Syns det er vanskelig å se hvordan jeg skal gå frem nå. Jobben min er ikke slik at man kan styre tempo selv så syns dette er veldig vanskelig. vi får bare forklare så godt vi kan hvor begrensningene våre ligger.
*smula* Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Jeg er også plaget med kraftige kynnere. Arbeidsgiver tilpasser en del, men kan hende jeg må sykmeldes noe (20%) for å få litt kortere dager på jobb. Det er verst på ettermiddagen. Et annet alternativ kan være aktiv sykemelding, da jobber man på toppen og så mye som man orker. Jeg synes at det er et bedre alternativ enn å skulle bli 100% sykmeldt og gå hjemme og surre.
frusort Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Da har jeg snakket med legen min om kraftige kynnere, det gikk fint! Presenterte bare problemstillingen, og sa jeg trengte hjelp til å finne ut hva jeg skulle gjøre ang jobbing. Hun sa arbeidsgiver burde være interessert i å ha meg lengst mulig i jobb, så anbefalte en halv sjukemelding. Jeg kan dele jobben min inn i ca halvt aktivitet og halvt administrasjon, så hun sa jeg skulle kutte aktivitetsbiten, så jeg kunne holde lengst mulig og ikke bli 100% sykemeldt. Arbeidsgiver er egentlig veldig forståelsesfull, men liten arbeidsplass og jeg synes det er ubehagelig å ta en prat m slike nyheter:-( Men lettere når legens "ordre" var såpass klar. Jeg merker jo også at ting går bedre jo mer m ro jeg får tatt det. Lykke til dere andre m kynner-slit!
endelig gravid28 Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Så bra! Lykke til med tilretteleggingen. Det er vanvittig kjedelig å bare gå hjemme!! Nå har du legens anbefalinger og da er det mye lettere å snakke med arbeidsgiver. Ta det rolig og lytt til kroppen din
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Jeg har også kynnere, men de gjør ikke vondt. Magen blir steinhard og blåser seg opp som et fjell. Er det forskjell på kynnere som gjør vondt eller ikke? Dette kommer når som helst. Om jeg sitter i ro, er på bussen, trener..
Jenny251210 Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Jeg har våknet av sterke menssmerter to netter på rad, gir seg fort og ikke noe blod eller noe. Er det kynnere?
frusort Skrevet 25. august 2010 #11 Skrevet 25. august 2010 hei begge dere to siste:-) Jepp, kynnere begge deler, så vidt jeg har f¨tt med meg. Kynnere skal jo være der, det er bra livmora øver seg. Men hvis de blir skikkelig vonde, ikke går vekk når du skifter stilling/slapper av/ eller kommer i tak eller blir regelmessige ELLER går i ryggen, er det visst litt mye av det gode. Så da er det altså på tide å ta det rolig:-) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå