*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 Mini har melkenekt om dagen.. Til vanlig er han glad i flaska si og får 200ml til hvert måltid når han ikke får grøt. Når han får grøt spiser han godt men drikker ikke mer enn 40 ml! Må "tvinge" i han melka så han får i seg mat! Prøvde å mose litt poteter til han i går, men nei, det skulle han ikke ha! Gulrøtter liker han heller ikke. Kresen;) Noen som har noen formening om hvor lenge det pleier å vare med melkenekt? Det blir vel bedre? Kan jo ikke bytte ut melka helt med noe annet heller... Kanskje gi han kun vann ved siden av grøten og kun melk når han ikke får grøt? kanskje han da blir mindre lei? takk for svar
Gjest Kira06 Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Nå vet jeg ikke helt hvor gammel han er, men jo eldre de blir desto mer spennende blir ordentlig mat. Men har funnet ut at ALT går i perioder med disse små. Noen uker er melk det eneste som er godt, og andre uker kommer det ikke på tale. Men hvis han får fulle måltider med grøt, ville jeg ikke servert mme/mm ved siden av grøten. Det ville vært som om vi skulle drukket suppe til middagen tenker jeg:) Så mitt forslag er å tilby vann til grøten og heller gi melk som et mellommåltid.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2010 takk for svar:) han er ikke 5 mnd engang( som det står her inne 4mnd og 18 dager:) ) så litt tidlig med annet enn most et eller annet;) HS som sa han skulle ha melk ved siden av grøten. Ja han får to fulle porsjoner hver dag:-) men da prøver jeg å kutte ut det i dag å se hvordan det går:) tenkte å prøve fisk å se om det er noe suksess,men han er så innmari kresen!
Gjest Kira06 Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 Har du forsøkt å gi han most banan og avokado? Vesla her hadde litt problemer med grøt på begynnelsen, og ga dette i stedet noen uker. En super hit her i gården. Avokado har massevis av næringsstoffer, og smaker nesten ingenting. Så det blir nesten bare banan-smak på det. Verdt et forsøk:) Når han er så ung, så er det viktig med melk ja! Håper det bare er en fase han er inne i. Går seg nok til etterhvert skal du se, bare å fortsette og prøve...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2010 most banan var godt, men ikke avocado;P kan prøve å blande kanskje;) takk for tips:D
Gjest Kira06 Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Ja, du må blande de sammen. Synes det ser helt forferdelig ut, men hvis du har i litt mer banan enn avokado på begynnelsen pleier de å like det:) Jeg har ofte gitt det når jeg er ute med henne også. Er så kjekt å bare ta med seg sammen med en skål og gaffel, for å mose det når hun blir sulten...
Kate77 Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Det er jo melk i grøten så det burde ikke være nødvendig med melk samtidig. Ikke godt å si hvor lenge melkenekten fortsetter. Her satte det inn rett før fire mnd. Ble verre og verre. Nå er han fem mnd og en uke og drikker bare melk når han sover:( Tar slått meg til ro med at det nok ikke blir mere amming på dagen her i gården. Han nekter forøvrig melk på flaske også, både mm og mme. Han får følgende i løpet av dagen: Frokost: Frukmos(bruker de på glass). Lunsj: Grøt Middag: Grønnsaksmos(moset potet sammen med grønsaker og rapsolje) med et par skjeer melkepulver. Kvelds: Grøt I tillegg ammes han vanligvis tre ganger i løpet av natta(to i løpet av min) HS sa at han ikke trenger melk utover dette.
Stjerna mi<3 Skrevet 23. august 2010 #8 Skrevet 23. august 2010 min jente på 9 måneder begynnte med melkenekt når hun var 4 måneder, hun nektet å spise det, greit kun på natten, men når hun ble 8 måneder blir hun kjempe gla når hun kan ligge på koseputa si med en flaske...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2010 Nå har han akkurat fått sitt første hele måltid uten melk til:) Han fikk full porsjon grøt som vanlig og vann fra springen ved siden av:) ser ut som om det var greit:) for nå sover han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå