lykkeligmams<3 Skrevet 23. august 2010 #1 Skrevet 23. august 2010 følte at noe var galt, som jeg skrev i ett innlegg igår om få bevegelser og rolig. etter målingene så har han sunket enda 2.2% på bare tre dager, så det blir tett oppfølging og med kanskje keiser-snitt. Men jeg er dobbel så redd for keisersnitt som for vanlig fødsel. noen som vet?
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Hei kjære deg. Fint at du kom med oppdatering nå. Dette med målinger og sånn på barnet har jeg ikke akkurat peiling på. Men kjempe godt at du blir nå tett fulgt opp og at dem skal følge med på barnet. Dette skal gå bra skal du se. Veldig bra at du ringte inn i går og fikk komme til sjekk. Jeg har erfaring med Keisersnitt da jeg fødte dattera mi for 9 år siden. Men jeg lå i full narkose, så jeg var ikke "tilstede" under Keisersnittet. Om du må ta KS, så blir du tatt godt vare på både under selve keisersnitt utføringen og etterpå.. Legen vet hva dem gjør. Men om du føler deg veldig redd, så snakk med lege og jordmor og fortell at du føler deg redd for det. Klem klem
Måånestråle Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 Jeg endte opp med keisersnitt etter langsom framgang i forrige fødsel, og fikk en super opplevelse. Jeg var våken under inngrepet, hadde samboeren ved min side og fikk se babyen med én gang. De løftet henne opp så jeg fikk se henne på avstand først, og så fikk jeg ha henne inntil meg en liten stund etter at de hadde sjekket at hun var OK. Det "kjedeligste" ved keisersnittet var at det tok ganske lang tid før jeg fikk se henne igjen. Jeg ble jo sydd og lappet sammen, og så lå jeg på overvåkning en stund før pappaen og jenta kom dit jeg lå. Det var laaange timer som det kan være greit å være forberedt på Ellers er det jo litt vondt med det såret i magen, men samtidig var det mye mindre vondt enn jeg hadde trodd. Så lenge jeg var på sjukehuset så ble jeg stadig proppet med smertestillende. Etter at jeg kom hjem så brukte jeg stort sett smertene til å regulere aktiviteten. Dvs at de ikke var uoverkommelige akkurat, men greit å kjenne når man får vondt slik at man kan roe ned aktiviteten. Jeg hadde GJERNE tatt keisersnitt denne gangen også (venter en litt stor gutt), med unntak av at jeg da ikke ville kunne håndtere 2-åringen i huset med løfting osv.. Derfor skal jeg prøve å føde normalt først, og så får vi heller ta et eventuelt keisersnitt om det skulle bli nødvendig. LYKKE TIL! Håper du får en like fin opplevelse med et eventuelt keisersnitt som jeg hadde!
lykkeligmams<3 Skrevet 23. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2010 ja det er det jeg er mest redd for, tiden etterpå. har veldig sykehusskrekk og en lav smerte-terskel hehe, men takk for oppmuntringene det hjelper når man selv ikke klarer å se så mye lyst i situasjonen. Får håpe at dette ordner seg på en positiv måte,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå