Gå til innhold

Mini har luft og magesmerter. I det siste har prompene luktet død og fordervelse! Kan det være noe med tarmen eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erf. med det? Han er 10 uker mandag. Siste ukene har han (som jeg tidligere har nevnt her inne) blitt verre i magen sin. Gråter fra kl 18 - 21. Promper og presser, hyler av smerte :-( Tydelig at det er luft og magevondt. Og LUKTEN, den er helt ubeskrivelig JÆVLIG. Greit nok, spebarnspromp kan være fælt, men lukten er det verste jeg har kjent. Skikkelig sur fæl eggefis x 10!!

Begynner å lure på om det kan være noe med tarmen, bakterie eller noe allergi eller Gudene vet hva.

Er det noen som har opplevd lignene med sin baby? Har det vært noe de ikke har tålt/ allergi eller noe?

Har kutta ut det meste av fymat, men spiser ikke noe annerledes enn for mange uker siden da han ikke hadde så mye maghevondt og Dødspromper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lukter avføringen også?

Jeg ville tatt en telefon til helestsjonen og forhørt meg. Du skal reagere dersom avføring og lukt endrer seg.

Skrevet

Har hatt nesten det samme problemet som deg.

Prøv å kutte iallfall rene melkeprodukter! (melk, yoghurt, grøt, hvitost etc)

Hjalp myyyyye her, selv om prompen fremdeles kan lukte værre enn fra voksne mannfolk (!!!)

Skrevet

Det har begynt å gå et par dager mellom hver gang han bæsjer. Bæsjen er helt fin, lukter vanlig melkebæsj. Jeg har allerede snakket med Hs. en gang de har bare spurt om jeg har kutta ut ditt og datt og prøvd det ene og det andre. Skal ringe igjen i morgen og få time med barnelegen som er der tirsdager. Så tenkte jeg at vi skulle prøve fysioterapeut. Har kutta ut melk, og melkeprodukter, men har spist gjerbakst og brød som det sikkert har vært litt melk i. Men også dager uten dette har han vært likedan :-(

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Bruker han kun mm? Jeg trodde det var slik at avføringen og fisen ikke skulle lukte da...? Jeg tror du bør snakke med en lege jeg. Helsesøstre er flinkest med "friske" barn.

Skrevet

Forsøk å kutte ALT av melkeprodukter. Dvs alt med smør, myse, startkultur osv i. Det tar gjerne minst en uke før det bedrer seg, så du bør forsøke det i hvertfall to uker for å se. Det virker vanskelig i begynnelsen, men du lærer fort hvilke produkter du kan spise. Får han forresten MME?

Skrevet

hehe For å si det sånn.... mm fiser og bæsjer kan lukte helt forferdelig!!!! Har holdt med for nesa mange ganger når jeg har skiftet på vesla:-) Spesielt hvis det har gått en stund siden sist gang.

Hvis babyen bæsjer sjeldent kan det jo ha en sammenheng med dødsprompene... Jeg tror ikke jeg hadde vært så bekymret at jeg ikke fikk sove, men det er absolutt verdt å sjekke ut.

Skrevet

Regner med det er dette svaret jeg får av legen og. Skal prøve det. Får mme en skjelden gang...

Skrevet

Da skal jeg prøve unngå melk og melkeprod. Har kjøpt soyamelk - måtte smake på og den smakte forbausende godt. Sikkert topp i all slags matlaging, så dette vil gå bra :)

Skrevet

Enig med mars_10

Jeg måtte kutte ren melk, som helt tydelig ga minien vår magesmerter.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...