Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 2 mnd har utviklet en helt klar preferanse i forhold til å sove på magen. Oppdaget at han sovnet veldig fort når han lå på magen for å trene. Lot ham ligge (dagtid), og han sov godt og lenge.. ved et par anledninger har jeg nå lagt ham på magen på kvelden, etter en lang urolig stund i senga på ryggen uten å sovne. Da sovner han med en gang. Det er selvsagt fristende å la ham ligge slik, men jeg snur ham over på rygg etter en stund. Da våkner han stort sett igjen, og slik holder vi på- til jeg er utmattet og han får "viljen" sin midt på natta en gang..

Hva skal jeg gjøre? Redusere både han og mins søvn? Kan han avvennes med dette, eller har han en innebygget preferanse? Datteren min var også slik, men husker ikke helt hvordan det var så tidlig. Hun snudde seg selv i søvne da hun ble litt større, og da ga vi selvsagt opp..

Vil jo ikke utsette knøttet for unødig risk mtp krybbedød...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er noe "alle" går igjennom men mini var også sånn rundt den alderen der. Nektet å sove på ryggen, bare hylte når jeg la han på ryggen. Men det funket å legge han på siden. har du prøvd det? det er iallefall bedre enn magen:) Men skjønner frustrasjonen din veldig godt, sånn var det her også!

kanskje sjekk ut om han har låsning i nakken?! ta han med til manuellterapeut, kan jo hende det er vondt for den lille å ligge på ryggen?

Jeg lot han sove på magen på dagtid, men på natta la jeg han på siden... helt til han sov tungt og var i dyp søvn, da lirket jeg han forsiktig over halvveis på ryggen..bare nok til at han ikke tippet over på magen i søvne...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...