Puppen og lillemor Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Hva velger dere?? Og i tilfelle dyne, hvilken størrelse? Og hvis sovepose, noen som har en bra sovepose å anbefale??
ev@drian Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Jeg vil IKKE anbefale sovepose til senga! Av den grunn at før du vet ordet av det klarer minsten og kravle seg litt rundt i senga, og det kan være farlig hvis h*n får hodet ned i fotenden der det er lite luft/varmt... :S Så dyne, evt teppe som du pakker nurket (gjerne litt hardt) inn i, er mye bedre i senga Jeg skal kjøpe 80x100-dyne til sprinkelsenga, også har jeg også 65x80-dyne til vogna/sovebag (som jeg kommer til å bruke den første mnd). I tillegg har jeg Voksipose til vogna.
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Har kjøpt den aller minste dundyna fra Princesse Den skal være varmeregulerende, og helt sikkert bra nok =) Sovepose har jeg ikke vurdert da jeg selv hater det )
3 søte jenter♥ Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Jeg brukte dyne i senga til de to første. Men plagdes litt når de var helt små med at de våknet når de ble lagt tilbake i sin egen seng etter amming. Brukte da en periode sovepose mens de var helt små. For da våknet de ikke da de ble lagt tilbake i egen seng. Løftet hele soveposen over i barnesenga uten å vekke babyen.
Puppen og lillemor Skrevet 22. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2010 da holder jeg meg til dyne tipper jeg.. Hadde nemlig kjøpt inn to dyner (en til senga og en til vogna), men så leste jeg i en bok at det ble anbefalt sovepose til senga (fordi babyen kunne havne med hodet under dyna, og at det var farlig), og så ble jeg veldig usikker!! Leiligheten vår er veldig varm, så det kan godt hende det holder med et teppe også faktisk! Ikke greit alt dette her.. hva skal man ha/ikke ha, gjøre/ikke gjøre osv
Gjest Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Troller vognpose til vogna, og dundyne til senga Hva dyna heter husker jeg ikke, men den er kjøpt på Kid og er 80x100... Syntes det er best med dyne i senga av mange grunner, men en hovedgrunn er jo at joda man kan godt sove i en sovepose noen netter, men det er ingenting som slår det å kunne krype under en skikkelig dyne da man skal sove!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Jeg regner med at du mener slike soveposer/ nattposer som er beregnet til små babyer, og ikke vanlig sovepose? I så fall vil jeg helt klart anbefale sovepose, fordi det er veldig trygt og godt i forhold til at babyen ikke kan få den over hodet- slik de kan klare med dyna si. Vet at det i en del land faktisk frarådes å bruke dyne til nyfødte, nettopp pga dette. Jeg har faktisk aldri brukt dyne til jenta mi, og hun er snart 2 år nå I starten syntes jeg det føltes helt feil å pakke den lille babyen inn i en stor dyne, derfor fortsatte jeg å pakke henne inn i tepper istedet, som på sykehuset. Gjerne to tepper (ull og fleece), og gjerne litt stramt rundt kroppen (som en pølse i lompe hehe). Da visste jeg at hun ikke klarte å sparke av seg teppene og få dem over hodet, og at hun lå godt og varmt- stramt inntullet og trangt, som i mors mage. Etterhvert som jenta ble mer mobil i senga, begynte å rulle rundt osv, gikk vi over på nattpose istedet- sånne tynne, forede poser fra f.eks H&M og Ikea. De finnes i de helt minste størrelsene også vet jeg, og er veldig kjekt for da vet man at babyen ikke klarer å sparke den av seg eller få den over hodet. SÅ det finnes alternativer til babydyner også, og de har funket supert her hos oss ihvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå