Gå til innhold

Når begynne med bringebærbladkapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 + 1 i dag og har kjøpt inn bringebærbladkapsler for en stund siden..men har ikke begynt å ta dem..

I forrige svangerskap begnyte jeg å ta dem rundt uke 30 tror jeg..og jeg gikk til 9 dager over termin, kapslene utløste heller ingen kynnere eller noe ubehag for min del.. har lest at noen har opplevd dette...

hadde en grei fødsel på 8 timer, og tror livmoren trakk seg fint sammen etterpå..

når startet dere med disse kapslene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med de i uke 34 sånn ca.

Dette er 3 gangen jeg tar de. De 2 første fødslene gikk veldig kjapt og greit og ikke hatt noen plager etter at jeg begy. med de.

Hvilken type har du kjøpt? Er endel forskjellige merker og forskjell på hvor mange kap. man skal ta daglig.

Skrevet

Jeg har ført opp at jeg skal starte i min uke 33 (etter å ha lest litt rundt, men det er kanskje litt tidlig!!?)

Merket jeg har kjøpt heter Natures Way, 100 kapsler, mener den kostet rundt 180.-

Skrevet

Jeg har kjøpt Solaray, hvor det står at man skal ta 2-3 kapsler 2 ganger om dagen..

hmm, kanskje jeg skal begynne i morgen da..

Skrevet

Dette står om solaray:

Solaray Bringebærblad kapsler.

Beskrives som "fødselsurten".

Den har en krampeløsende og sammentrekkende effekt og er brukt for å styrke livmor og bekkenmuskulatur.

Kan gi en bedre graviditet og en lettere fødsel.

Bringebærblad bruker du i de to siste månedene av svangerskapet.

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg bare kjøre på fra i morgen! :)

Skrevet

Dette står om NATURES WAY

Red Raspberry Leaves (bringebærblad) har sammentrekkende egenskaper og anbefales derfor de 3 siste månedene av svangerskapet. Den kan også brukes i tiden etter fødselen. Plages du av menstruasjonssmerter kan tilskudd av bringebærblad hjelpe.

Red raspberry 100 kapsler

Dosering

2 kapsler daglig

med mat eller vann.

Næringsinnhold pr 2 kapsler:

960 mg bringebærblad

3 mg c-vitamin

Som sagt veldig forskjellig pga styrken i kap og sikkert derfor litt forskjell når de anbefaler at man begynner med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...