Gå til innhold

Dere som allerede har født... Hvor tidlig fødte dere og hvor store var tvillingene??

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine ble født i uke 37. Etter 2 døgn med igangsetting ble det (tilfeldigvis) oppdaget at begge tvillingene lå på tvers. Det endte derfor med delvis planlagt keisersnitt. Jentene var 2710 g/46 cm og 3040 / 48 cm. De første månedene var travle... nå er det bare masse kos!! (De er nå 6 mnd).

Guttene kom i uke 37+5. TV1 var 2830 gram og 47 cm, TV2 var 3160 gram og 49 cm. Fødsel satt i gang, men endte med keisersnitt.

Jentene kom i uke 37+6. TV1 var 2376 gram og 46 cm, TV2 var 2920 gram og 49 cm. Dette var planlagt keisersnitt.

Lykke til og gled deg, det er fantastisk å være tvillingmamma :))

Jeg fødte i uke 39+1. Ble satt i gang 18mai med ballongkateter, 19 mai ble vannet tatt og to timer etter var begge født. Begge i hodeleie:)

Martin var 2950 g og 47 cm

Mathilde var 3400 g og 49 cm

Nå er de 3 mnd og vi er komt godt inn i ting. Det er travelt, men jeg syns den travleste og mest slitsomme tiden var de 2 første mnd. Man bruker lang tid på å komme inn i rutiner, bli kjent med barna sine, finne ut av ting som skal fungere for alle, og ting som ikke fungerer. visst en har barn fra før skal en jo også ha tid til det også.

Ikke vær redd for å ta i mot hjelp ihvertfall, bruk venner og familie dersom de tilbyr seg. De fleste som kommer på besøk her må hjelpe til med noe, enten det er å bare holde en så jeg får matet den andre, eller det er å sette på kaffi, legge sammen klær, osv.. ;)

Lykke til videre, og gled deg til det ligger to skjønne små i fanget ditt og smiler til deg :) :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...